Temat:

Prawo pracy – praktyczne podsumowanie obowiązujących zmian od stycznia, kwietnia, maja 2017, nowe przepisy od 1 czerwca br. oraz nowe stanowiska urzędowe [nr 5489]

 rabat 

Termin: 08-07-2017
Godziny zajęć: 10:00 - 15:00
Prowadzący:
Monika Frączek

- specjalista prawa pracy z 16 letnim doświadczeniem. Prawnik, wieloletni główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Uczestnik prac legislacyjnych w MPiPS, Trójstronnej Komisji ds. Społeczno - Gospodarczych oraz w Parlamencie. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także pracodawców i osób zarządzających w imieniu pracodawcy przedsiębiorstwem lub instytucją. 

Lokalizacja:
Miejsce: International Hotel - sala konferencyjna (mapka dojazdu)
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Ulica: Bratysławska 2
Strona www: interhousehotel.pl/biznes/konferencje/
Opis miejsca:

 

Będziemy Państwa gościć w Hotelu International Hotel *** (dawny Hotel InterHouse).
Dla uczestników naszych szkoleń opłata parkingowa w podziemnym parkingu  w specjalnej cenie 10 złotych / dzień
Hotel zlokalizowany nieopodal centrum Starego Krakowa ( 7 minut od Starego Miasta). Pozostawiając samochód w hotelowym garażu, można tramwajem, bezpośrednio sprzed hotelu dotrzeć w kilka minut do Starego Miasta.

Dogodny dojazd do hotelu (około 7 minut) z dworca PKP i PKS tramwajem nr 3, 5, 18, 50

www.jakdojade.com

Przystanek znajduje się bezpośrednio przy hotelu. Nazwa przystanku „Bratysławska”.

Opis:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które w ramach wykonywanych obowiązków mają kontakt z prawem pracy, bez względu na to czy pracują dla przedsiębiorców działających na rynku prywatnym, czy na rzecz urzędów albo innych instytucji. Serdecznie zapraszamy pracowników działów kadr, HR, osoby odpowiedzialne za organizowanie pracy tymczasowej u danego pracodawcy, kierowników i managerów, a także osoby zajmujące się obsługą prawną pracodawców.

Część szkolenia poświęcona będzie zasadom wydawania świadectw pracy, ze szczególnym uwzględnieniem nowego wzoru świadectwa pracy i nowych terminów obowiązujących od 1 czerwca br. a także wyjaśnianiu dotychczasowych wątpliwości dotyczących m.in. możliwości prostowania świadectwa pracy po upływie wyznaczonego na to ustawowego terminu albo z inicjatywy pracodawcy oraz sporządzania poprawnych odpisów świadectwa pracy.).

Oprócz zapoznania się z nowymi przepisami (których większość weszła w życie od 1 czerwca br.), ich wykładnią oraz przydatnym orzecznictwem sądowym oraz opiniami i wskazówkami PIP, uczestnicy szkolenia - jak zostało wspomniane - zapoznają się z planowanymi zmianami, także ogromnymi nowelizacjami, które mają wejść w życie przyszłym roku (w zakresie danych osobowych kandydatów do pracy i pracowników oraz dokumentacji pracowniczej). Najnowsze z planowanych nowelizacji dotyczą natomiast przede wszystkim wydłużenia terminów na prostowanie świadectw pracy i zwiększenia odpowiedzialności pracodawcy za niewydanie świadectwa pracy na czas, a także ułatwienia pracownikom dochodzenia od pracodawcy roszczeń z tytułu mobbingu albo dyskryminacji.

Program:
  1. Nowe zasady korzystania z pracy tymczasowej od 1 czerwca br.:
  • nowe obowiązki pracodawców użytkowników,
  • krótsze limity korzystania z pracy tymczasowej,
  • nowe ograniczenia w pracy tymczasowej osób, które zawarły z agencją pracy tymczasowej umowy cywilnoprawne,
  • nowe mandaty, w tym także dla pracodawcy użytkownika, możliwość otrzymania mandatu za recydywę,
  1. Zasady wydawania świadectw pracy – nowe terminy na wydanie sprostowanego świadectwa pracy oraz świadectwa pracy wydanego w wyniku ugody - od 1 czerwca br., a ponadto:
  • zasady wydawania świadectw pracy za niedawno zakończone terminowe umowy o pracę oraz terminowe umowy trwające obecnie, wiele praktycznych przykładów,
  • zasady wypełniania świadectwa pracy zgodnie ze wzorem, w tym nowym wzorem obowiązującym od 1 czerwca br. ,
  • zasady zamieszczania w świadectwie pracy informacji o korzystaniu przez pracowników z uprawnień rodzicielskich (z uwzględnieniem różnic związanych z korzystaniem z danego rodzaju urlopu lub uprawnienia),
  • zasady sporządzania odpisu świadectwa pracy,
  • zasady wydawania świadectwa pracy najbliższym zmarłego pracownika,
  1. Nowe zasady szczególnej ochrony pracowników w wieku przedemerytalnym w związku z nowelizacją przepisów dotyczących wieku emerytalnego, która nastąpi od 1 października 2017 r., oraz zapowiadane rozszerzenie ochrony niektórych pracowników korzystających z uprawnień rodzicielskich,
  2. Stosowanie przepisów o minimalnej stawce godzinowej wobec przyjmujących zlecenie lub pracujących na podstawie umowy cywilnoprawnej, do której stosuje się przepisy o zleceniu, a kontrole PIP :
  • poprawność stosowania wyłączeń,
  • wyliczanie minimalnej stawki, gdy przyjmujący zlecenie albo świadczący usługi przez część miesiąca zatrudniał pracownika albo zleceniobiorcę,
  • poprawny termin wypłaty wynagrodzenia za zlecenie albo usługę w zależności od czasu, na jaki została zawarta umowa,
  • zasady przechowywania dokumentów związanych z wynagradzaniem zlecenia i usługi,
  1. Planowana, nowa kwota minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej w 2018 r.,
  1. Postanowienia w zakresie bhp, które warto zawrzeć w umowach cywilnoprawnych,
  2. Ochrona pracy kobiet, w tym nowy wykaz prac uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w ciąży i karmiących dziecko piersią, mogących mieć niekorzystny wpływ na ich zdrowie, przebieg ciąży lub karmienie dziecka piersią (z uwzględnieniem zmian w zakresie czasu pracy ciężarnych przy monitorach ekranowych) oraz nowe regulacje dotyczące prac, których nie powinny wykonywać kobiety nie będące w ciąży lub w okresie karmienia dziecka piersią związane z wysiłkiem fizycznym i ręcznym transportem ciężarów – obowiązujące od 1 maja br.,
  3. Nowe zasady korzystania z pracy więźniów, nadchodząca możliwość korzystania z darmowej pracy więźniów także przez spółki prawa handlowego, korzystniejsze od obecnie obowiązujących zasady refundowania pracodawcom kosztów poniesionych na odpłatne zatrudnienie więźniów – nowe przepisy ustawowe od 1 czerwca br., nowe rozporządzenia,
  4. Kolejny projekt nowelizacji przepisów dotyczących przechowywania akt osobowych pracownika i pozostałej dokumentacji pracowniczej, w szczególności:
  • skrócenie okresu przechowywania dokumentów z akt osobowych pracowników,
  • zasady dokonywania zmiany postaci przechowywanych dokumentów z papierowej na elektroniczną i odwrotnie,
  • zasady postępowania z dokumentami sporządzonymi w formie pisemnej po zmianie postaci dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych (obowiązek zwrócenia pracownikowi),
  • zasady przechowywania akt osobowych pracowników będących w tzw. okresie przejściowym – skomplikowane regulacje,
  1. Zasady oddawania dokumentów z akt osobowych pracowników do przechowywania wyspecjalizowanym przechowawcom w świetle planowanych zmian (przypadki kiedy przekazanie dokumentów jest obowiązkowe),
  2. Nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych oraz innych przepisów, ze względu na nowe prawo UE, które wejdzie w życie od 25 maja 2018 r. – konieczność praktycznego przygotowania się na nadchodzące zmiany, pomocne opinie GIODO,
  3. Umowy o pracę na zastępstwo, z uwzględnieniem najnowszej wykładni i orzecznictwa Sądu Najwyższego,
  4. Obowiązujące od 1 czerwca 2017 r. doprecyzowanie wpływu przedłużenia się terminowej umowy o pracę do dnia porodu na limit umów na czas określony,
  5. Zasady określania w umowie o pracę:
  • miejsca prawy (zgodnie z najnowszym orzecznictwem Sądu Najwyższego),
  • wynagrodzenia ze wskazaniem jego składników (nowe, planowane podejście do wypłaty na konto bankowe pracownika),
  • zasady obliczania upływu limitów umów na czas określony,
  1. Plany kontrolne PIP na 2017 r., w tym:
  • zasady postępowania PIP w razie nieuprawnionego zastępowania umowy o pracę umową cywilnoprawna – zgodnie z wykładnią PIP oraz najnowszym orzecznictwem Sądu Najwyższego,
  • lista pytań kontrolnych PIP wg miesięcznika Inspektor Pracy.
Warte uwagi:

Szkolenie o powyższej tematyce możemy zrealizować na Państwa potrzeby w formie szkolenia zamkniętego.
Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z naszym biurem tel. 12 413-81-82

Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia jednodniowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Cena Data Rejestracji Zawiera Rabat
340.00 netto zł./osobę (418.20 zł. brutto) do: 05-07-2017 godz. 16:00 50.00 zł./osobę
390.00 netto zł./osobę (479.70 zł. brutto) od: 06-07-2017
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach, konsultacje
  • autorskie materiały szkoleniowe,
  • poczęstunek w przerwie kawowej,
  • lunch,
  • imienne zaświadczenie uczestnictwa
Informacje dodatkowe:

Zgłoszenia uczestnictwa można dokonać przez:
- formularz elektroniczny na dole tej strony (zalecane)
- lub telefonicznie 12 413-81-82
- lub pisemnie, faksem 12 413-61-97
- lub przez e-mail: ds@systemszkolenia.pl
Ogólna „Karta zgłoszenia na szkolenie” jest także dostępna na naszej stronie [>>> Dokumenty do pobrania]
Zgłoszenie traktujemy jako potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu
Ewentualnych rezygnacji z udziału w szkoleniu prosimy dokonywać wyłącznie pisemnie (faksem lub pocztą elektroniczną) najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jego rozpoczęcia
Nie dokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.



Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.