Temat:

Akcja BILANS 2021. Rachunkowe i podatkowe zamknięcie roku 2021 oraz Polski Ład - istotne zmiany w podatkach PIT CIT VAT w 2021/2022 roku [nr 7408]

szkolenie wyjazdowe

Termin: 23-11-2021 do 26-11-2021
Prowadzący:
Grażyna Machula

trener, praktyk, absolwentka Wydziału Finansów i Statystyki Szkoły Głównej Planowania i Statystyki. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie bankowości inwestycyjnej w London Guidhall Univesity oraz Podyplomowe Studia w zakresie bankowości inwestycyjnej w Gdańskiej Akademii Bankowości na Wydziale Zarządzania.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w instytucjach finansowych w obszarze rachunkowości, księgowości i controllingu. Przez 11 lat pełniła funkcję dyrektora odpowiedzialnego za rachunkowość w BRE Corporate Finance S.A.
Wykładowca w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego dla biegłych rewidentów, maklerów, doradców inwestycyjnych; wykładowca na London Guidhall University, były doradca KPW. Członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej dla Kandydatów na doradców inwestycyjnych w zakresie rachunkowości Opiniodawca na zlecenie organów państwowych regulacji prawnych w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym. W 2001 r. otrzymała tytuł wykładowcy roku z dziedziny finansów przyznawany przez Instytut Rozwoju Biznesu. Stały współpracownik naszej firmy.

Łukasz Chłond

doradca podatkowy, doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego (również z tzw. Wielkiej Czwórki), przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego, a w ostatnim czasie zarządzał europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG; doradzał średnim i dużym przedsiębiorstwom w rozwiązywaniu problemów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowych aspektach opodatkowania (zarządzanie podatkami w łańcuchach dostaw, podatek u źródła); doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm; autor licznych publikacji w prasie codziennej („Rzeczpospolita”) oraz stały współpracownik miesięcznika "Rachunkowość".

Aleksander Gniłka

- doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego.
Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce.

Lokalizacja:
Miejsce: Hotel Conrad Comfort ****
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Ulica: ul. Josepha Conrada 29 A
Opis miejsca:

Dla uczestników naszego szkolenia PARKING GRATIS.

Conrad Comfort to nowe miejsce na hotelowej mapie Krakowa. Obiekt docenią wszyscy ceniący spokój, komfort, przyjazną obsługę oraz wysoką jakość świadczonych usług.
Dzięki wygodnej lokalizacji Conrad Comfort jest doskonałym miejscem pobytu zarówno dla Gości przyjeżdżających do Krakowa w interesach, turystów indywidualnych oraz grup zorganizowanych.

Opis:

PLAN ZAJĘĆ

DZIEŃ 1: BILANS 2021 - zamknięcie roku 2021 w prawie bilansowym

DZIEŃ 2: BILANS 2021. Podatek VAT - podsumowanie zmian w 2021 roku oraz zmiany od 2022 roku

DZIEŃ3: BILANS 2021. Podatek CIT i PIT w 2021 roku, rozliczenie roczne.
Rewolucja w podatkach dochodowych od 2022 roku w ramach Polskiego Ładu

Program:

24.11.
BILANS 2021. Zamknięcie roku 2021 w prawie bilansowym

 

1. Wprowadzenie, wybrane zmiany w ustawie o rachunkowości

  • Zakres i szczegółowość sprawozdania finansowego (wzory rsf, możliwość wyboru, kryteria wyboru)
  • Nowe progi dla jednostek małych, uproszczenia w rachunkowości i sprawozdawczości dla jednostek małych  i mikro
  • Zmiany w ustawie o rachunkowości. w tym przechowywanie sprawozdań,,elektronizacja sprawozdań finansowych- problemy, spójność z zasadami polityki  rachunkowości
  • Jednostki podlegające obowiązkowi corocznego badania, zmiany w ustawie o rachunkowości w związku ze zmiana ustawy o biegłych rewidentach
  • Badanie sprawozdania finansowego i sprawozdania z działalności (badanie obowiązkowe, wybór biegłego rewidenta, korzyści z badania, koszty badania, ważność badania, zawarcie umowy)
  • Sprawozdanie finansowe jednostek dużych – załącznik nr 1 do ustawy o rachunkowości
  • E- sprawozdanie- wymogi, podpisywanie sprawozdania finansowego i sprawozdania z działalności
  • Badanie sprawozdania finansowego i sprawozdania z działalności
  • Uwzględnienie w zamknięciu roku zagadnienia kontynuacji działania – KSR 14

2. Ogólne zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego

  • Warunki użyteczności sprawozdania finansowego (przydatność, wiarygodność porównywalność, polityka rachunkowości)
  • Wycena bilansowa- zachowanie ostrożnej wyceny w tym odpisy aktualizujące KSR 4, rezerwy – KSR 6
  • Dane porównawcze i porównywalność (czemu służą dane porównawcze, brak danych porównawczych, zmiana formy prawnej, różna długość porównywanych okresów, różna szczegółowość porównywanych danych, zmiana polityki rachunkowości, porównywalność a uproszczenia, skutki korekty błędów)
  • Regulacje ustawy o rachunkowości, rozporządzeń oraz KSR
  • Rola stanowisk Komitetu Standardów Rachunkowości
  • Jednostki powiązane i trwale zaangażowane w kapitale innej jednostki
  • Zakres sprawozdania z działalności w roku obrotowym
  • Wybrane stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości
  • Wybrane zagadnienia inwentaryzacji

3.  Zagadnienia szczegółowe- charakterystyka

  • Pozycje bilansu – ujmowanie, wycena i prezentacja aktywów i pasywów
  • Przychody i koszty – ujmowanie w księgach i prezentacja w rachunku zysków i strat
  • Informacja dodatkowa – zakres i prezentacja
  • Rachunek przepływów pieniężnych
  • Zestawienie zmian w kapitale
  • Kluczowe zasady (polityka) rachunkowości – metody wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego

4. COVID -19 a sprawozdanie finansowe za rok 2021, wytyczne PANA,ESMA oraz stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości

  • Założenie kontynuacji działalności w czasie COVID-19 z uwzględnieniem zdarzeń po dniu bilansowym, ocena zagrożenia, ujawnienia;
  •  Inwentaryzacja w  czasie COVID -19
  • Ujęcie w księgach rachunkowych oraz prezentacja i ujawnienia w sprawozdaniu finansowym wsparcia uzyskanego w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej oraz w ramach innych form pomocy  
  • Ujęcie w księgach rachunkowych oraz prezentacja i ujawnienia w sprawozdaniu finansowym dodatkowych kosztów działalności operacyjnej spowodowanych   COVID-19
  • Ostrożna wycena aktywów i zobowiązań w celu uwzględnienia skutków gospodarczych COVID-19, w tym aktualizacja szacunków i wycena w wartościach godziwych - ujmowanie w księgach rachunkowych oraz prezentacja i ujawnienia w sprawozdaniu finansowym  
  • Wycena produktów przy niewykorzystanych na skutek COVID-19 zdolnościach
  • produkcyjnych  
  • Sprawozdanie z działalności – informacje w związku z COVID-19 ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia kontynuacji działania

 


25.11.
BILANS 2021. Podatek VAT - podsumowanie zmian w 2021 roku oraz zmiany od 2022 roku

1. JPK_V7 – problemy oraz zmiany

  • zmiany w zasadach stosowania kodów – zmiany w rozporządzeniu MF obowiązujące od 1.07.2021 r.
  • typowe problemy oraz wątpliwości związane ze stosowaniem kodów GTU oraz kodów transakcyjnych (np. kod MPP a obowiązek stosowania mechanizmu podzielonej płatności, stosowanie kodów na fakturach korygujących i zaliczkowych, zasady stosowania kodu TP, faktura do paragonu a kod FP etc.)
  • planowane wdrożenie nowej wersji schemy JPK_V7 od 1.01.2022 r. – na czym będą polegać zmiany?

2. Pakiet SLIM VAT – od 1.01.2021 r.

  • podwyższenie wartości limitu dla przekazywanych nieodpłatnie prezentów małej wartości
  • likwidacja wymogu gromadzenia potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus – nowe zasady ujmowania korekt zmniejszających w VAT (wymagane dokumenty oraz terminy) dla sprzedawcy oraz nabywcy
  • nowe zasady ujmowania faktur korygujących in plus – zasady obowiązujące w transakcjach krajowych, WDT oraz w eksporcie towarów
  • ujednolicenie kursów przeliczeniowych w VAT z kursami stosowanymi do przeliczenia kwot w walucie obcej na gruncie podatków dochodowych
  • wydłużenie terminu wywozu towaru i zgromadzenia dokumentów potwierdzających wywóz dla zaliczki w eksporcie towarów
  • wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego bez konieczności dokonywania korekty deklaracji
  • umożliwienie odliczenia VAT od usług noclegowych nabywanych w celu ich odprzedaży
  • zmiany w zakresie obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności

3. Pakiet SLIM VAT 2 – od 1.10.2021 r.

  • likwidacja zasady szyku rozstawnego przy odliczeniu VAT z tytułu transakcji objętych odwrotnym obciążeniem – wdrożenie wyroku TSUE do ustawy o VAT
  • doprecyzowanie momentu ujęcia korekty zmniejszającej w odniesieniu do importu usług, WNT oraz dostawy, dla której podatnikiem jest nabywca
  • umożliwienie podatnikowi rozliczającemu podatek z tytułu importu towarów bezpośrednio w deklaracji podatkowej, dokonania korekty, gdyby w pierwotnej deklaracji nie rozliczył prawidłowej wartości podatku
  • wydłużenie czasu na skorzystanie z ulgi na złe długi do 3 lat i poszerzenie jej zastosowania (wdrożenie wyroku TSUE ws. ulgi na złe długi)
  • ułatwienie odliczenia VAT na samochody wykorzystywane do działalności gospodarczej poprzez wydłużenie terminu na złożenie informacji o poniesieniu pierwszego wydatku na pojazd
  • umożliwienie odliczenia VAT po upływie terminu na odliczenie „na bieżąco” – rozszerzenie liczby okresów rozliczeniowych, w który podatnik będzie mógł dokonać odliczenia przez korektę deklaracji
  • dopuszczenie możliwości składania zgodnego oświadczenia dostawcy i nabywcy o wyborze opodatkowania nieruchomości w akcie notarialnym
  • uregulowanie kwestii uwalniania środków przeksięgowanych z zamykanego rachunku VAT na tzw. rachunek techniczny
  • umożliwienie wydania zgody na uwolnienie środków z rachunku VAT, jeżeli posiadane przez podatnika zaległości podatkowe zostały odroczone lub rozłożone na raty
  • umożliwienie przeznaczenia środków zgromadzonych na rachunku VAT, na uregulowanie składek KRUS

4. Faktury ustrukturyzowane i Krajowy System e-Faktur – od 1.01.2022 r.

  • pojęcie faktury ustrukturyzowanej
  • faktura ustrukturyzowana a inne rodzaje faktur (papierowa, elektroniczna)
  • robocza wersja struktury logicznej dla faktury ustrukturyzowanej – omówienie
  • sposób przesłania i przyjęcia faktury ustrukturyzowanej
  • czy mogę odmówić przyjęcia faktury ustrukturyzowanej? - dobrowolność faktury ustrukturyzowanej w 2022 r. i obowiązek jej stosowania w 2023 r.
  • Krajowy System e-Faktur – omówienie
  • likwidacja duplikatów faktur
  • zmiany związane z wystawianiem faktur korygujących, nowe zasady wystawiania korekt zbiorczych

5. Aktualne orzeczenia i interpretacje w sprawach VAT

  • wyrok TSUE w sprawie możliwości korygowania rozliczeń VAT w trakcie trwającej kontroli podatkowej
  • objaśnienia MF w sprawie kart paliwowych



26.11.
BILANS 2021. Podatek CIT i PIT w 2021 roku, rozliczenie roczne.
Rewolucja w podatkach dochodowych od 2022 roku w ramach tzw. Polskiego Ładu

 

1.    Podwyższenie limitu przychodów przy możliwości stosowania 9% CIT z uwzględnieniem źródeł przychodów
2.    Estoński CIT czy fundusz inwestycyjny
3.    Opodatkowanie CIT spółek komandytowych i jawnych
4.    Obowiązek posiadania i udostępniania strategii podatkowej przez podatników CIT
5.    Problematyka spółki nieruchomościowej
6.    Inne zmiany w CIT (ograniczenia w rozliczaniu strat, zmiany dotyczące amortyzacji, zmiany w cenach transferowych, podatek od przychodów z budynków, zmiany w zakresie podatku u źródła, zmiany związane z kosztami finansowania dłużnego)
7.    Ulga na złe długi w podatkach dochodowych w 2021r. (warunki zastosowania, moment uwzględnienia w rozliczeniu podatkowym, wyłączenia zastosowania)
8.    Wyłączenie z kosztów podatkowych wydatków ponoszonych na rachunek spoza białej listy oraz z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności
9.    Finansowanie wewnętrzne podatnika CIT, a koszty podatkowe od 2020r.
10.    Możliwość szybszego rozliczenia starty podatkowej począwszy od 2020r.
11.    Przychody i koszty podatkowe (moment rozpoznania, podział kosztów na pośrednie i bezpośrednie oraz korekta kosztów, wybrane zagadnienia dotyczące kosztów podatkowych)
12.    Zasady stosowania zwolnienia PIT dla młodych podatników od 1 stycznia 2021r. rozszerzenie możliwości opłacania ryczałtu od przychodów  ewidencjonowanych
13.    Przychody ze stosunku pracy. Wybrane rodzaje przychodów oraz przychody z nieodpłatnych świadczeń w świetle wyroku Trybunału Konstytucyjnego:
14.    Darowizna od pracodawcy a podatki dochodowe
15.    Regulacje związane z COVID-19 w 2021r a podatki dochodowe
16.    Danina solidarnościowa w 2021r.
17.    Planowane zmiany w CIT i PIT w ramach tzw. „Polskiego Ładu” w tym m.in.: zwiększenie kwoty wolnej w PIT do 30 tyś zł, podwyższenie limitu kwotowego przedziału skali podatkowej, nowe wysokości składki zdrowotnej i brak możliwości odliczania od podatku części składki zdrowotnej, nowe zwolnienia i ulgi podatkowe, nowy podatek minimalny CIT od przychodów, ukryta dywidenda a koszty podatkowe, ograniczenia związane z opodatkowaniem przychodów z najmu nieruchomości mieszkaniowych oraz inne planowane zmiany w podatkach dochodowych.
18.    Pytania uczestników

Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia stacjonarne jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia on-line jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Liczba osób z jednej firmy Cena
jedna osoba z firmy 2 240.00 netto zł./osobę (2 755.20 zł. brutto)
dwie i więcej 2 140.00 netto zł./osobę (2 632.20 zł. brutto)

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:

Od dnia 23 listopada 2021r. od godz. 14.00
Do dnia 26 listopada 2021r., wyjazd po obiedzie

W cenie szkolenia:

  • zajęcia dydaktyczne (3 wykłady + konsultacje),
  • teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notesem, długopisem,
  • imienne zaświadczenie uczestnictwa,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych + pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie)
  • poczęstunek w przerwach kawowych


UWAGA
-możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia
-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
-możliwa dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowym
-istnieje możliwość przyjazdu z osobą towarzyszącą


Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument Uniwersalna karta zgłoszenia na szkolenie stacjonarne, on-line, wyjazdowe (PDF)
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.