Prowadzący: |
Aleksander Gniłka
|
- doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce.
|
Zdzisław Modzelewski
|
- doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym Stały współpracownik naszej firmy.
|
dr Roman Seredyński
|
- Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A. Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy
|
|
Lokalizacja: |
Miejsce:
|
Hotel Gołębiewski ****, SPA/Tropicana
|
|
Województwo:
|
śląskie
|
Miasto:
|
Wisła
|
Ulica:
|
Ks.Bp Juliusza Bursche 3
|
Strona www:
|
www.golebiewski.pl
|
Opis miejsca:
|
Hotel Gołębiewski w Wiśle
swoje malownicze położenie zawdzięcza otaczającym go pasmom Beskidu Śląskiego
poprzecinanym uroczymi dolinami, strumieniami i potokami.
Wyjątkowy klimat, lokalizacja, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera sprawią, iż wypoczynek w hotelu będzie miły i niezapomniany.
Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.
|
|
Program: |
Uwaga: programy mogą ulec modyfikacji w związku ze zmianami prawa podatkowego na 2020 rok
Podatek CIT i PIT w 2021 roku, rozliczenie roczne. Rewolucja w podatkach dochodowych od 2022 roku w ramach Polskiego Ładu
1. Podwyższenie limitu przychodów przy możliwości stosowania 9% CIT z uwzględnieniem źródeł przychodów 2. Estoński CIT czy fundusz inwestycyjny 3. Opodatkowanie CIT spółek komandytowych i jawnych 4. Obowiązek posiadania i udostępniania strategii podatkowej przez podatników CIT 5. Problematyka spółki nieruchomościowej 6. Inne zmiany w CIT (ograniczenia w rozliczaniu strat, zmiany dotyczące amortyzacji, zmiany w cenach transferowych, podatek od przychodów z budynków, zmiany w zakresie podatku u źródła, zmiany związane z kosztami finansowania dłużnego) 7. Ulga na złe długi w podatkach dochodowych w 2021r. (warunki zastosowania, moment uwzględnienia w rozliczeniu podatkowym, wyłączenia zastosowania) 8. Wyłączenie z kosztów podatkowych wydatków ponoszonych na rachunek spoza białej listy oraz z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności 9. Finansowanie wewnętrzne podatnika CIT, a koszty podatkowe od 2020r. 10. Możliwość szybszego rozliczenia starty podatkowej począwszy od 2020r. 11. Przychody i koszty podatkowe (moment rozpoznania, podział kosztów na pośrednie i bezpośrednie oraz korekta kosztów, wybrane zagadnienia dotyczące kosztów podatkowych) 12. Zasady stosowania zwolnienia PIT dla młodych podatników od 1 stycznia 2021r. rozszerzenie możliwości opłacania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych 13. Przychody ze stosunku pracy. Wybrane rodzaje przychodów oraz przychody z nieodpłatnych świadczeń w świetle wyroku Trybunału Konstytucyjnego: 14. Darowizna od pracodawcy a podatki dochodowe 15. Regulacje związane z COVID-19 w 2021r a podatki dochodowe 16. Danina solidarnościowa w 2021r. 17. Planowane zmiany w CIT i PIT w ramach tzw. „Polskiego Ładu” w tym m.in.: zwiększenie kwoty wolnej w PIT do 30 tyś zł, podwyższenie limitu kwotowego przedziału skali podatkowej, nowe wysokości składki zdrowotnej i brak możliwości odliczania od podatku części składki zdrowotnej, nowe zwolnienia i ulgi podatkowe, nowy podatek minimalny CIT od przychodów, ukryta dywidenda a koszty podatkowe, ograniczenia związane z opodatkowaniem przychodów z najmu nieruchomości mieszkaniowych oraz inne planowane zmiany w podatkach dochodowych. 18. Pytania uczestników
Podatek VAT - zmiany w 2021 roku oraz zmiany na rok 2022
- E-faktury i Krajowy System e-Faktur (KSeF) – 1 stycznia 2022 r.:
- co to jest KSeF i do czego ma służyć?
- KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
- zawiadomienie do naczelnika urzędu skarbowego o podmiotach uprawionych do dostępu do Krajowego Systemu e-Faktur w celu wystawiania faktur ustrukturyzowanych lub dostępu do nich,
- pojęcie faktury ustrukturyzowanej tj. wystawianej w ramach KSeF,
- akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
- wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
- uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej,
- przechowywanie faktur ustrukturyzowanych,
- „korzyści” związane z wystawianiem faktur ustrukturyzowanych.
- „SLIM VAT 3” – zmiany związane z fakturowaniem – 1 stycznia 2022 r.:
- wydłużony okres do 60 dni na wystawienie faktury przed … sprzedażą lub zaliczką;
- zmiany związane z wystawianiem korekt;
- faktura korygująca nie musi nazywać się „faktura korygująca” i nie musi zawierać powodu jej wystawienia;
- możliwość wystawienia zbiorczej korekty na niektóre dostawy towary lub usług w danym okresie;
- faktura zaliczkowa bez ceny jednostkowej netto;
- zmiany w zakresie wystawiania duplikatów faktur;
- poprawione zasady rozliczania korekt minusowych przez nabywcę.
- Nowy Ład w VAT
- nowy podatnik – grupa VAT:
- kim jest grupa VAT?
- kto może być członkiem grupy VAT?
- zasady rozliczeń pomiędzy członkami oraz pomiędzy grupą VAT a innymi podmiotami;
- kiedy grupa VAT staje się podatnikiem i do kiedy nim jest?
- konsekwencje naruszenia warunków istnienia grupy VAT;
- stosowanie struktury odliczenia VAT naliczonego;
- dodatkowe obowiązki związane z istnieniem grupy VAT
- możliwość wyboru opodatkowania „zwolnionych od VAT” usług finansowych;
- konsekwencje w VAT wprowadzenia możliwości zapłaty przy wykorzystaniu instrumentu płatniczego:
- kara pieniężna 5000 zł;
- brak (utrata) prawa do deklaracji kwartalnych;
- brak prawa do zwrotu nadwyżki VAT w terminie 25 dni (mimo spełnienia warunków);
- nowy termin zwrotu nadwyżki w VAT – 15 dni, które może być i 30-stoma dniami, oraz warunki jego stosowania.
- Zmiany w ramach TAX FREE – 1 stycznia 2022 r.:
- SYSTEM TAX FREE – co to jest?
- Kasy online – obowiązek stosowania przy sprzedaży TAX FREE;
- Elektroniczny dokument TAX FREE – kiedy będzie mógł być w wersji papierowej;
- Sposób potwierdzenia wywozu towaru poza terytorium UE;
- Metody zwrotu VAT podróżnemu z tytułu zakupów TAX FREE;
- Zwrot VAT gotówką tylko podróżnemu.
- Inne zmiany w VAT – 1 stycznia 2022 r.:
- nowa struktura JPK_VAT;
- zmiany w zakresie danych raportowanych w ramach JPK_VAT;
- rachunek VAT - możliwość opłacania składek na KRUS;
- SLIM VAT 2 – nowelizacja „naprawiająca” przepisy ustawy o VAT (1 października 2021 r.):
- BREXIT – nowe zasady rozliczania podatku VAT w relacjach z UK i Irlandia Północną.
- doprecyzowanie przepisów dotyczących międzynarodowych transakcji łańcuchowych.
- zasady rozliczania korekt in minus w transakcjach: WNT, import usług oraz dostawy, od których VAT rozlicza nabywca.
- możliwość poprawienia braku wykazania importu towarów w ramach procedury uproszczonej.
- wybór opodatkowania przy dostawie nieruchomości zabudowanych – nowe możliwości.
- powrót do „starych” zasad odliczania VAT naliczonego od WNT, importu usług i dostaw, od których VAT rozlicza nabywca.
- zmienione zasady dokonywania korekty nieodliczonego VAT naliczonego.
- wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26.
- „ulga na złe długi” – dostosowanie przepisów do wyroku TSUE oraz nowe warunki korzystania z ulgi w przypadku niektórych dłużników.
- „ulga na złe długi” – nowy termin na skorzystanie - 3 lata.
- zmiany związane z korzystaniem z rachunku VAT.
- E-COMMERCE – nowe mechanizmy rozliczeń w VAT – 1 lipca 2021 r.:
- wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO):
- wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość a sprzedaż wysyłkowa z/na terytorium kraju – podobieństwa i różnice,
- kiedy dostawca odpowiada za transport?
- kim musi być nabywca?
- miejsce opodatkowania – zasady i wyjątki,
- usługi z art. 28k ustawy o VAT – zmiana limitu 10.000 EUR;
- inne usługi niż usługi z art. 28k ustawy o VAT, od których VAT należy się innemu państwu UE.
- sposoby rozliczenia podatku należnego innemu państwu UE niż Polska,
- procedura unijna – co ona oznacza?
- jakie czynności mogą lub muszą być rozliczane?
- naliczanie i deklarowanie VAT zagranicznego do polskiego urzędu skarbowego,
- fakturowanie towarów i usług objętych procedurą unijną,
- ewidencja sprzedaży na kasie fiskalnej,
- szczególna procedura sprzedaży na odległość towarów importowanych (SOTI):
- SOTI – co to jest?
- miejsce dostawy,
- SOTI – procedura importu,
- pośrednik – kto to jest i jakie ma obowiązki,
- podatnik ułatwiający dostawę towarów:
- kto może być podatnikiem ułatwiającym?
- przy jakich dostawach ma to zastosowanie?
- obowiązki podatnika ułatwiającego dostawę,
- deklarowanie i zapłata podatku z tytułu importu towarów przez nabywcę,
- Pytania i odpowiedzi.
Bilans - zamknięcia roczne 2021 roku, środki trwałe i leasing
- Wprowadzenie
- Zamknięcie roku obrotowego - podstawowe aspekty
- Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
- Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
- Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
- Podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
- Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
- Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym
- Zmiany w prawie bilansowym
- Sprawozdanie finansowe za 2021 oraz wpływ COVID-19 na zawartość informacyjną ujawnień - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
- Wprowadzenie
- Założenie kontynuacji działalności w czasach COVID-19
- Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
- Prezentacja dofinansowań z PFR oraz innych środków pomocowych
- Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
- Bilans
- Struktura bilansu
- Zasady wyceny
- Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
- Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
- Rachunek zysków i strat
- Struktura rachunku zysków i strat
- Wariant porównawczy a kalkulacyjny
- Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
- Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
- Przychody oraz koszty finansowe
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Struktura
- Obowiązek sporządzania
- Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
- Rodzaje przepływów pieniężnych
- Zestawienie zmian w kapitale własnym
- Dodatkowe informacje i objaśnienia
- Inwentaryzacja
- Terminy przeprowadzenia
- Metody inwentaryzacji
- Spis z natury
- Potwierdzenie sald
- Weryfikacja dokumentów
- Rozliczenia inwentaryzacji
- Wycena
- Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
- Środki trwałe w budowie
- Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
- Nabycie środków trwałych niskocennych
- Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
- Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
- Remonty
- Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
- Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
- Odłączenie części składowej środka trwałego
- Amortyzacja środków trwałych
- Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
- Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
- Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
- Metody amortyzacji
- Weryfikacja okresu użyteczności
- Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
- Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
- Zakończenie okresu amortyzacji
- Likwidacja środka trwałego
- Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
- Podstawowe definicje
- Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
- Aspekty prawa podatkowego
- Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
- Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
- Amortyzacja środków trwałych w leasingu
- Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
- Case study – przykłady
- Dyskusja i zakończenie.
|
Cena zawiera: |
Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:
Od dnia 23 listopada 2021r. od godz. 14.00 Do dnia 26 listopada 2021r., wyjazd po obiedzie
W cenie szkolenia:
- zajęcia dydaktyczne (3 wykłady + konsultacje),
- teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notesem, długopisem,
- imienne zaświadczenie uczestnictwa,
- 3 noclegi w pokojach 2-osobowych + pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie)
- poczęstunek w przerwach kawowych
- oraz bezpłatne korzystanie z centrum SPA/TROPICANA w hotelu:relaks w kompleksie basenów - wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą, jacuzzi, kompleks saun, siłownia
UWAGA -możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia -możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania -możliwa dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowym -istnieje możliwość przyjazdu z osobą towarzyszącą |