Temat:

BILANS I PODATKI 2023 - PRZYGOTOWANIE DO BILANSOWEGO I PODATKOWEGO ZAMKNIĘCIA ROKU 2023 I ZMIANY NA 2024 ROK [nr 8400]

szkolenie wyjazdowe,WISŁA, Hotel GOŁĘBIEWSKI

Termin: 24-09-2023 do 27-09-2023
Prowadzący:
Zdzisław Modzelewski

- doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym Stały współpracownik naszej firmy.

Dominik Biel

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Doświadczenie zawodowe zdobywał w ogólnopolskiej firmie audytorskiej, gdzie był odpowiedzialny przede wszystkim za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF) oraz w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał również udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz publikacji z zakresu rachunkowości.

Katarzyna Tomala

- prawnik, doradca podatkowy. Od 1998 pracownik spółek audytorskich i spółki doradztwa podatkowego. Specjalizacja: podatki dochodowe, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami, prowadzenie ksiąg podatkowych. Wieloletni wykładowca dla praktyków podatkowych oraz księgowych. Stały współpracownik naszej firmy.

 

Lokalizacja:
Miejsce: Hotel Gołębiewski ****, SPA/Tropicana
Województwo: śląskie
Miasto: Wisła
Ulica: Ks.Bp Juliusza Bursche 3
Strona www: www.golebiewski.pl
Opis miejsca:

Hotel Gołębiewski w Wiśle

swoje malownicze położenie zawdzięcza otaczającym go pasmom Beskidu Śląskiego

poprzecinanym uroczymi dolinami, strumieniami i potokami.

Wyjątkowy klimat, lokalizacja, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera sprawią, iż wypoczynek w hotelu będzie miły i niezapomniany.

Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.

Program:

DZIEŃ 1:
Podatek VAT w 2023 roku - z uwzględnieniem zmian w 2023 r. 

 

  1. KSeF i faktury ustrukturyzowane – przygotowanie do wdrożenia (2023)
    • co to jest KSeF i do czego ma służyć?
    • co muszę mieć, aby wystawić fakturę w KSeF? czy są darmowe programy do wystawiania faktur w KSeF?
    • KSeF - czy to oznacza brak faktur papierowych?
    • pojęcie e-faktury, czyli faktury ustrukturyzowanej wystawianej w ramach KSeF;
    • kto może wystawiać faktury w KSeF? Uprawnienia – kto komu i jakie uprawnienia związane w wystawianiem faktur w KSeF może przekazać?
    • wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej;
    • wysyłka wsadowa i interaktywna – czym się różnią?
    • uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej;
    • akceptacja odbiorcy e-faktur;
    • czy osoba prywatna lub kontrahent zagraniczny może dostać fakturę ustrukturyzowaną?
    • jak można podejrzeć fakturę w KSeF?
    • faktury pro forma, uproszczone, noty korygujące a system KSeF;
    • co się dzieje, gdy nie udało się wystawić faktury w KSeF?
    • jak wygląda korygowanie sprzedaży w przypadku wystawiania faktur w KSeF?
    • „korzyści” związane z wystawianiem faktur ustrukturyzowanych;

  2. KSeF i faktury ustrukturyzowane – wersja obowiązkowa (lipiec 2024)
    • faktura wyłącznie jako faktura ustrukturyzowana?
    • czy będzie można wystawiać faktury papierowe lub zwykłe elektroniczne (np. pdf)?
    • jaka faktura musi być wystawiona dla kontrahenta z UE (VAT-UE) lub spoza UE?
    • firma zagraniczna z polskim NIP też musi wystawiać polskie faktury w KSeF czy jednak może wystawić fakturę papierową?
    • możliwości wystawienia faktury poza KSeF i ograniczenia w tym zakresie;
    • co się dzieje, gdy KSeF ulegnie awarii a należy wystawić fakturę?
    • faktury VAT-RR i VAT-RR Korekta – wystawiane w KSeF;
    • kary (100%) za wystawienie faktury poza KSeF;
    • numer KSeF – co to jest i do czego służy?
    • obowiązek podania nr KSeF w przelewie MPP oraz w każdym innym przelewie (B2B);
    • podatnicy zwolnieni od VAT, także korzystający ze zwolnienia do 200.000 zł, również w KSeF? od kiedy?
    • faktury dla konsumentów (B2C) w KSeF czy poza?
    • kody QR – w jakich sytuacjach muszą pojawić się na fakturach?
    • faktury „specjalne” (np. paragony z NIP nabywcy) a KSeF – jakie zasady będą obowiązywały?
    • nowe terminy związane z wystawianiem faktur, w tym w KSeF;
    • błędy dotyczące faktur ustrukturyzowanych a odpowiedzialność z KKS;
    • dlaczego w KSeF będą mogły obowiązywać kursy waluty z 2 różnych dni i kiedy to będzie możliwe?
    • faktury zaliczkowe już nie obowiązkowe (wrzesień 2023) i co to oznacza?

  3. Grupa VAT (styczeń 2023)
    • definicja „Grupy VAT” i „Przedstawiciela Grupy VAT”;
    • warunki utworzenia Grupy VAT: powiązania finansowe, ekonomiczne i organizacyjne;
    • zasady opodatkowywania transakcji dokonywanych przez członków Grupy;
    • zasady fakturowania transakcji dokonywanych przez członków Grupy;
    • rozliczenia dokonywane przez przedstawiciela Grupy VAT;
    • status członka Grupy: przed, po i w trakcie istnienia Grupy;
    • Grupa VAT a Biała lista;
    • struktura odliczania kwoty VAT w Grupie VAT;
    • brak VAT a co z PCC;
    • rachunek VAT a rozliczenia w Grupie VAT; 
    • dodatkowy JPK, który musi być składany przez członków Grupy;

  4. Powrót ODWROTNEGO OBCIĄŻENIA (kwiecień 2023)
    • w jakich transakcjach krajowych występuje OO?
    • obowiązki sprzedawcy i nabywcy;
    • OO a mechanizm podzielonej płatności (MPP)?

  5. SLIM VAT 3 (lipiec 2023)
    • podwyższenie limitu sprzedaży małego podatnika;
    • określenie zasad stosowania kursu waluty w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej;
    • zmiany w zakresie wykazania WDT w przypadku otrzymania dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza granicę;
    • likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT;
    • nowe, lepsze zasady zaokrąglania współczynnika w przypadku struktury odliczania VAT naliczonego;
    • zmienione zasady dokonywania korekt rocznych, w tym przypadki, w których podatnik nie będzie miał obowiązku dokonania korekty rocznej (na swoją niekorzyść);
    • likwidacja obowiązku ustalania z naczelnikiem urzędu skarbowego współczynnika (pre-współczynnika) wstępnego;
    • zmiana warunków 15-dniowego zwrotu VAT dla tzw. podatników bezgotówkowych;
    • zmiany, konsolidacja i ujednolicenie zasad dla wiążących informacji;
    • zmiany w ramach TAX FREE;
    • obniżanie sankcji VAT oraz wprowadzenie uznaniowości (naczelnik urzędu skarbowego będzie decydował o wysokości sankcji podatkowej);

  6. Ewidencja usług płatniczych – nowy obowiązek w VAT (styczeń 2024)
    • na czym polega ten obowiązek?
    • których podmiotów i usług on dotyczy?
    • co i w jaki sposób musi być ewidencjonowane?
    • komu należy udostępniać tę ewidencję?

  7. Wybrane orzecznictwo TSUE z 2021-22 i jego konsekwencje dla polskiego VAT
  8. Dyskusja, pytania i odpowiedzi.

 

DZIEŃ 2:
BILANS 2023 - przygotowanie do zamknięcia roku 2023 w rachunkowości

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego– z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2023.
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po zmianach 2022

  3.  Sprawozdanie finansowe za 2023 rok- struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
      1. Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
        • Wpływ wojny w Ukrainie
        • Wpływ COVID-19
        • Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
      2. Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
      3. Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2023 rok
      4. Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
      5. Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
      6. Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
      7. Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena

  5. Podatek odroczonyw sprawozdaniu finansowym
    1. Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
    2. Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
    3. Zasada ostrożnej wyceny
    4. Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
    5. Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
      1. Wartość podatkowa aktywów
      2. Wartość podatkowa zobowiązań
      3. Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
    6. Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym

  6. Środki trwałew ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego.

  7. Leasingw Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady

  8. Dyskusja i zakończenie.

 

DZIEŃ 3:
Podatek dochodowy od osób prawnych CIT w 2023 roku - zamknięcie roku 2023 oraz projektowane zmiany na 2024 rok

Uwaga: program może być zaktualizowany wraz z kolejnymi zmianami przepisów.

  1. zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023 r.
  2. rozliczenie kosztów wyłączonych z kosztów podatkowych w poprzednich latach na podstawie art. 15e – skutki uchylenia przepisu dla bieżących rozliczeń
  3. minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania) – zawieszenie na okres 2022-2023,
  4. preferencje przewidziane dla spółek holdingowych z uwzględnieniem zmian na 2023 r.
  5. doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu składania informacji o wspólnikach spółek jawnych,
  6. zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości od 2023/2022r.
  7. zmiany w temacie cen transferowych,
  8. księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych
  9. zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) – zasady obowiązujące w 2023 r.
  10. podatek od przerzucanych dochodów przepisy obowiązujące w 2023r.
  11. zmiany w podatku od przychodów z  budynków począwszy od 2023 r. – rozliczenie podatku w zeznaniu rocznym
  12. zmiany zasad zaliczania do kosztów  podatkowych od 2023r. składek na ubeczenia społeczne pracowników,
  13. ulga na złe długi oraz zaliczanie do kosztów podatkowych nieściągalnych wierzytelności – porównanie rozwiązań; wady i zalety
  14. limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024 r. – czy będą zmiany
  15. regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną – ogólne zasady
Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia stacjonarne jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia on-line jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Liczba osób z jednej firmy Cena
jedna osoba z firmy 3 170.00 netto zł./osobę (3 899.10 zł. brutto)
dwie i więcej 3 070.00 netto zł./osobę (3 776.10 zł. brutto)

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:

Od dnia 24 września 2023 r. od godz. 15.00
Do dnia 27 września 2023 r., wyjazd po obiedzie

W cenie szkolenia:

  • zajęcia dydaktyczne (3 wykłady + konsultacje),
  • teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notatnikiem, długopisem,
  • imienne zaświadczenie uczestnictwa,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych + pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie),
  • poczęstunek w przerwie kawowej

oraz bezpłatne korzystanie z centrum SPA/TROPICANA w hotelu

 

UWAGA
-możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia
-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
-możliwa dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowym
-istnieje możliwość przyjazdu z osobą towarzyszącą
-zadzwoń w sprawie uzgodnienia szczegółów

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument Uniwersalna karta zgłoszenia na szkolenie stacjonarne, on-line, wyjazdowe (PDF)
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.