Temat:

Praktyczny przegląd podatków w 2017 roku - zmiany, praktyka, interpretacje [nr 5301]

Termin: 29-05-2017 do 01-06-2017
Prowadzący:

- doradca podatkowy, specjalista z zakresu podatków, konsultant. Jest wykładowcą, szkoleniowcem i trenerem z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym. Uprawnienia do wykonywania zawodu doradcy podatkowego uzyskał na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego złożonego w 2002 roku. Działalność doradcy podatkowego wykonuje od 2003 roku. Jest partnerem w kancelarii doradztwa podatkowego. Lista doradców podatkowych – Nr wpisu: 09819. Od początku swojej kariery zawodowej zajmuje się prawem podatkowym, jest autorem szeregu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym kilku książek z zakresu podatku VAT wydanych przez Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr. W zakresie publikacji podatkowych współpracuje z Internetowym Portalem Finansowo - Księgowym oraz Rzeczpospolitą. Stały współpracownik naszej firmy.

Sebastian Twardoch

- doradca podatkowy, prawnik i ekonomista, wieloletni współpracownik największych firm doradczych. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.

Lokalizacja:
Miejsce: Grand Hotel Stamary Wellness & SPA ****
Województwo: małopolskie
Miasto: Zakopane
Ulica: Kościuszki 19
Strona www: www.stamary.pl
Opis miejsca:

Hotel mieści się przy głównej ulicy Zakopanego, wiodącej do centrum miasta.
Stamary - to pseudonim popularnej artystki estradowej Marii Budziszewskiej, pierwszej właścicielki, której nakładem środków hotel został wzniesiony.
Obecnie, wizerunek Grand Hotelu Stamary to połączenie pięknej formy architektonicznej, stylowych wnętrz oraz nowoczesnych rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo Gości.
W nowoczesnym Centrum Wellness & SPA szczególne wrażenie robi okazała pływalnia z systemem hydroterapii w formie gejzerów, wodospadów, kaskad i masaży podwodnych oraz duże, funkcjonalne jacuzzi. Przed wejściem na pływalnię można skorzystać z dużej atrakcji, jaką jest „prysznic wrażeń”, zaskakujący ilością programów oddziałujących na zmysły poprzez koloroterapię, z możliwością regulacji intensywności i kierunków wody.
Integralną częścią SPA jest zespół saun, w tym sauna fińska i turecka oraz kabina na podczerwień, połączone z pokojem relaxu, który wprowadza Gości w nastrój wyciszenia.
Oprócz zespołu basenów i SPA w GRAND hotelu STAMARY niedaleko hotelu otwarto Termalny AGUAPARK - ZAKOPANE; szczegóły na stronie: WWW.AQUAPARK.ZAKOPANE.PL

Program:

I dzień: PODATEK VAT 2017
           Walka z nadużyciami w VAT - zmiany w podatku  VAT oraz innych ustawach (KKS i KK)

  1. Wprowadzenie odwrotnego obciążenia dla usług budowlanych dokonywanych przez wykonawców – praktyczne aspekty tych zmian:
    1. kogo należy uznawać za podwykonawcę,
    2. weryfikacja statusu wykonawcy i nabywcy: na dzień wykonania prac czy na dzień powstania obowiązku podatkowego?
    3. zasady opodatkowania usług budowlanych na przełomie roku,
    4. ryzyka związane z nieprawidłową kwalifikacją czynności dla świadczącego i nabywającego usługi.
  2. Wprowadzenie sankcji w podatku VAT, związanych z zaniżeniem zobowiązania podatkowego, zawyżeniem kwoty do zwrotu lub kwoty do przeniesienia:
    1. omówienie wysokości sankcji oraz okoliczności powodujących zmniejszenie kwoty sankcji,
    2. wskazanie przypadków, gdy sankcja nie będzie stosowana,
    3. sankcja w wysokości 100% - kiedy organ może zastosować najwyższy wymiar sankcji,
    4. wskazanie przypadków, w których sankcja nie będzie stosowana,
    5. wysokość odsetek od zaległości podatkowych w sytuacji ustalenia dodatkowego zobowiązania podatkowego,
    6. wskazanie działań, jakie należy przedsięwziąć, by uchronić się od sankcji,
    7. zasady ustalania wysokości odsetek w sytuacji wymierzenia sankcji w VAT
  3. Nowe zasady rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, importu, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca
    1. moment wykazania podatku należnego i  moment ujęcia podatku naliczonego – omówienie zagadnienia na przykładach.
    2. konsekwencje zbyt późnego otrzymania faktur, dla przypadków gdy podatek jest rozliczany w mechanizmie odwrotne obciążenie, 
    3. konsekwencje zbyt późnego wykazania podatku należnego z tytułu czynności, dla których stosuje się odwrotne obciążanie,
    4. korekty faktur (wystawienie, otrzymanie) związane z dokumentowaniem czynności objętych odwrotnym obciążeniem – przykłady prawidłowych ujęć w rejestrach.
  4. Zmiany w zakresie zwrotów w VAT:
    1. możliwość przedłużenia terminu zwrotu 0 w jakich przypadkach, na jaki okres
    2. uprawnienia organów podatkowych do weryfikacji kontrahentów bezpośrednio i pośrednio uczestniczących w dostawie tego samego towaru,
    3. nowe zasady zwrotu przyspieszonego – jakie wymogi należy spełnić, by uzyskać zwrot w termie 25 dni,
  5. Zmiany w zakresie rejestracji podatników i możliwości wyrejestrowania podatników z rejestru VAT:
    1. nowe zasady rejestracji podatników VAT, 
    2. okoliczności wyrejestrowania podatnika z rejestru podatników VAT, omówienie konsekwencji wyrejestrowania zarówno dla nabywcy jak i sprzedawcy
    3. wprowadzenie odpowiedzialności dla pełnomocników, biorących udział w rejestracji podatników, za zaległości podatkowe powstałe w okresie 6 miesięcy od dnia rejestracji.
  6. Inne zmiany:
    1. Likwidacja możliwości stosowania rozliczeń kwartalnych w podatku od towarów i usług dla dużych podatników oraz podatników nowych.
    2. Wprowadzenie obowiązku składania przez niektórych podatników deklaracji dla podatku od towarów i usług wyłącznie drogą elektroniczną.
    3. Wprowadzenie obowiązku składania informacji podsumowujących wyłącznie za okresy miesięczne i przesyłania ich wyłącznie drogą elektroniczną.
  7. Zmiany w kodeksie karnym i kodeksie karnym skarbowym, mające na celu przeciwdziałanie nadużyciom.
  8. Odpowiedzi na pytania słuchaczy i konsultacje.


II dzień: Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - ważne zmiany na 2017 rok oraz bieżące problemy z rozliczeniami podatkowymi

  1. Zmiany na 2017 r.
    1. Nowe ograniczenie prawa do zaliczania wydatków do kosztów podatkowych, uzależnione od formy dokonania płatności – zmniejszenie limitu płatności dokonywanych za gotówkę.
    2. Wprowadzenie dla niektórych podatników obniżonej stawki podatku CIT, w tym przypadki ograniczenia tego prawa.
    3. Istotna zmiana dotycząca zasad opodatkowania wkładów niepieniężnych (aportów) wnoszonych do spółki i spółdzielni oraz sprzedaży udziałów (akcji) posiadanych w tych podmiotach.
    4. Co to znaczy „dochód uzyskany na terytorium Polski”? – ważna zmiana dla spółek pobierających podatek u źródła (WHT) od niektórych należności (np. zakup usługi doradczej, reklamowej, księgowej, praw do znaku towarowego) wypłacanych podmiotom zagranicznym.
  2. Przychody i koszty dotyczące 2016/2017 roku, w tym przykłady różnic między ujęciem podatkowym a bilansowym.
    1. Zasady alokacji przychodów oraz kosztów do 2016 r. (dzień uzyskania przychodów oraz moment potrącalności kosztów, w tym transakcje dotyczące przełomu lat 2016/17)
    2. Moment ujęcia korekty przychodów i kosztów na skutek udzielenia rabatu, skonta, zwrotu towaru oraz innych przyczyn korekty (w świetle zmian obowiązujących od 1 stycznia 2016 r.)
    3. Jaką wartość odsetek od pożyczek można zaliczyć do kosztów podatkowych 2016 r.  w ramach tzw. niedostatecznej kapitalizacji (pożyczki od wspólników kwalifikowanych, w tym zmiany od 2015 r.)?
    4. Korzystna zmiana podejścia organów podatkowych w stosunku do niektórych wydatków na reprezentację.
    5. Przełomowa zmiana podejścia do kwestii zaliczania do kosztów niektórych wadatków na rzecz pracowników, finansowanych z zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym.
    6. Koszty dotyczące niektórych wydatków związanych z wykorzystywaniem samochodów osobowych (np. jakie wydatki obciążają tzw. kilometrówkę?, w tym ryczałtowe przychody pracowników, korzystających nieodpłatnie z samochodów na cele prywatne -  jakie koszty obejmuje ryczałt?).
    7. Wybrane przykłady dotyczące opodatkowania świadczeń otrzymywanych nieodpłatnie  (np. udzielenie poręczenia spłaty kredytu, odraczanie terminu spłaty odsetek od pożyczki, pełnienie funkcji członka zarządu bez wynagrodzenia)).
    8. Certyfikat rezydencji podatkowej w aspekcie poboru podatku u źródła od niektórych dochodów firm zagranicznych, np. pobór podatku od zakupu biletów lotniczych.
  3. Pytania i odpowiedzi, konsultacje.


III dzień: Pozostałe zmiany w podatkach dochodowych i Ordynacji podatkowej na 2017 rok

  1. Zmiany od 2017 r.
    1. Rewolucyjne zmiany w zakresie cen transferowych;
    2. Jak bronić się w trakcie kontroli cen transferowych;
    3. Kogo będą dotykały zwłaszcza nowe przepisy w zakresie cen transferowych;
    4. Próby opodatkowania dywidend między podmiotami powiązanymi, jeżeli ich wypłata zostanie dokonana głównie z zamiarem osiągnięcia korzyści podatkowej;
    5. Nowe zasady rozliczania aportów od 2017 r.;
    6. Niższa stawka podatku CIT od 2017 r.;
    7. Limity w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w przypadku rozliczeń gotówkowych;
    8. Zmiany w podatku PIT
  2. Problematyka zorganizowanej części przedsiębiorstwa i przedsiębiorstwa:
    1. Definicja wynikająca z ustawy o CIT a definicja z kodeksu cywilnego;
    2. Czym jest wyodrębnienie finansowe, wyodrębnienie organizacyjne oraz wyodrębnienie funkcjonalne;  
    3. W jaki sposób wydzielić zorganizowaną część przedsiębiorstwa w spółce (kryteria finansowe, organizacyjne oraz funkcjonalne);
    4. Zorganizowana część przedsiębiorstwa a orzecznictwo sądów administracyjnych;
  3. Koszty świadczeń na rzecz pracowników w ramach rozliczenia rocznego:
    1. abonamenty medyczne; karnety na basen i do kina, samochody wykorzystywane do celów prywatnych;
    2. beneficjent świadczenia – pracownik, zleceniobiorca a członek rodziny
    3. ekwiwalenty i odszkodowania;
    4. świadczenia pieniężne i rzeczowe finansowane z funduszu świadczeń socjalnych;
    5. dopłaty do wypoczynku;
    6. szkolenia pracowników i współpracowników;
    7. imprezy integracyjne i jubileuszowe;
    8. zakwaterowanie;
    9. ubezpieczenie przez pracodawcę;
    10. dowóz pracownika do miejsca wykonywania pracy;
    11. świadczenia bhp;
    12. podróże służbowe w działalności przedsiębiorcy;
  4. Podatek u źródła.
    1. należności licencyjne oraz odsetki, zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych w przypadku należności licencyjnych, odsetek oraz innych;
    2. zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych w przypadku przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych tj. np. dywidendy, umorzenie udziałów akcji, likwidacja osoby prawnej, wewnętrzne podwyższenie kapitału zakładowego, łączenie oraz podział jednostek gospodarczych;
    3. zakres redukcji stawek i/lub zwolnienia ze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych wynikający z polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
    4. certyfikat rezydencji jako dokument uprawniający do skorzystania z redukcji stawek i/lub zwolnienia ze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych wynikającego z polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
  5. Zmiany w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych
    1. Objęcie opodatkowaniem odpłatnego częściowego zniesienia współwłasności
    2. Rozszerzenie zakresu opodatkowania umów zamiany
    3. Likwidacja wyłączenia opodatkowania umów sprzedaży rzeczy w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym
    4. Doprecyzowanie zakresu wyłączenia opodatkowania PCC ze względu na opodatkowanie VAT
    5. Określenie zasad opodatkowania umów pożyczek odnawialnych (rewolwingowych)
    6. Ograniczenie zakresu zwolnienia od podatku obejmującego przeniesienie własności nieruchomości stanowiących gospodarstwo rolne lub jego część
    7. Korzystne zmiany w przepisach określających warunki zwolnienia od podatku obejmującego umowy pożyczki udzielane między osobami z tzw. grupy „0"
    8. Zmiany w przepisach dotyczących notariuszy jako płatników podatku od czynności cywilnoprawnych
    9. Unormowanie zwrotu podatku od umowy spółki, w przypadku gdy spółka nie została zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców lub gdy wysokość kapitału zakładowego spółki kapitałowej została zarejestrowana w wysokości niższej niż przewidywała umowa
    10. Zmiany w przepisach o właściwości miejscowej organów podatkowych w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych
  6. Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania:
    1. istota klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania;
    2. ograniczenia w zakresie uzyskaniu interpretacji indywidualnej w sytuacji uzasadnionego przypuszczenia, że przedmiotem interpretacji może być zagadnienie mające na celu unikania opodatkowania;
    3. przesłanki oraz zakres zastosowania klauzuli;
    4. limit kwotowy 100 000 zł. powyżej, którego korzyść podatkowa lub suma korzyści osiągniętych przez podmiot może być przedmiotem postępowania w sprawie unikania opodatkowania;
    5. sposoby oceny, czy działania podatnika były sztuczne w celu osiągnięcia korzyści podatkowej;
    6. niepowstanie zobowiązania podatkowego, odsunięcie w czasie powstania, zobowiązania podatkowego lub obniżenie jego wysokości, powstanie lub zawyżenie straty podatkowej; powstanie nadpłaty lub prawa do zwrotu podatku, podwyższenie kwoty nadpłaty lub zwrotu podatku jako korzyść podatkowa;
    7. organy podatkowe właściwe w sprawie klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania;
    8. tryb i charakterystyka postępowania w przypadku unikania opodatkowania;
    9. Rada do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania jako organ opiniodawczy,
    10. zawieszenie postępowania w sprawie unikania opodatkowania,
    11. klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania, a podatek VAT,
    12. wniosek i opłata o wydanie opinii zabezpieczającej,
  7. Dyskusja i zakończenie. Odpowiedzi na pytania, konsultacje.
Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia jednodniowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Cena Data Rejestracji Zawiera Rabat
2 250.00 netto zł./osobę (2 767.50 zł. brutto) do: 15-05-2017 godz. 15:15 150.00 zł./osobę
2 400.00 netto zł./osobę (2 952.00 zł. brutto) od: 16-05-2017

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:

Od dnia 28 maja 2017r. od godz. 14.00
Do dnia 31 maja 2017r., wyjazd po obiedzie

Przy zgłoszeniu do 15 maja  RABAT w wysokości 150 złotych 

W cenie szkolenia:
- zajęcia dydaktyczne ( 3 wykłady + konsultacje)
- teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notesem, długopisem
- 3 noclegi w pokoju 2-osobowym  (pok. 1-os. za dodatkową opłatą )
- pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu 28.05, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie 31.05)
- atrakcje podczas pobytu
- relaks w Centrum SPA : korzystanie z basenu, sauny, sala fitness (szczegóły na stronie hotelu)
- imienne zaświadczenie uczestnictwa


UWAGA
-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
-istnieje możliwość zakwaterowania osoby towarzyszącej za dopłatą

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument PDF "Karta zgłoszenia na szkolenie wyjazdowe"
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.