Temat:

PRAWO PRACY W 2023 ROKU – KOMPENDIUM AKTUALNYCH I NAJBLIŻSZYCH ZMIAN W KODEKSIE PRACY W 2023 ROKU [nr 8200]

 

szkolenie wyjazdowe, Zakopane Hotel LOGOS

Termin: 13-03-2023 do 15-03-2023
Prowadzący:
Ireneusz Zabawa

Doświadczony trener z dziedziny prawa pracy oraz prawa cywilnego. Radca prawny specjalizujący się w zagadnieniach z zakresu prawa pracy, spółek handlowych oraz ochrony danych osobowych. Na co dzień zajmuje się kompleksową obsługą podmiotów gospodarczych, jak również sprawami procesowymi, w szczególności w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz prawa cywilnego. Autor wielu artykułów i porad publikowanych min. w Gazecie Prawnej. Ceniony wykładowca. W swoich wykładach umiejętnie przekłada doświadczenie zawodowe na język szkoleniowy, czyniąc swoje wykłady niezwykle prostymi w odbiorze

Lokalizacja:
Miejsce: Hotel LOGOS
Województwo: małopolskie
Miasto: Zakopane
Ulica: Grunwaldzka 10
Strona www: www.logos-zakopane.pl/sale-konferencyjne
Opis miejsca:

Dla uczestników naszego szkolenia PARKING GRATIS

Hotel Logos to klimatyczny obiekt, który zachwyca nie tylko doskonałą lokalizacją
w sąsiedztwie Krupówek, Wielkiej Krokwi i Doliny Białego, ale również oryginalnym połączeniem regionalnego stylu architektonicznego z nowoczesnym wystrojem o elementach góralskiego folkloru, wysokim standardzie i niepowtarzalnej atmosferze, gdzie można oddać się zarówno chwilom relaksu, jak i pracy.
Do Państwa dyspozycji hotel oferuje:

  • komfortowe pokoje
  • wyśmienite jedzenie będące połączeniem wielu smaków
  • kameralną Strefa Wellness & Spa
  • nowoczesne sale konferencyjne
  • kawiarnia/drink bar z tarasem widokowym na Giewont
  • ciekawy wystrój wnętrz, nawiązujący do regionalnych wzorów
  • piękne otoczenie, ciepła rodzinna atmosfera oraz tradycyjna góralska gościnność
  • gwarancja wypoczynku w ciszy i spokoju dzięki lokalizacji w pobliżu parku miejskiego, a zarazem w niewielkiej odległości od Krupówek
  • bliskość szlaków turystycznych m.in. Doliny Białego i Strążyskiej oraz atrakcji zakopiańskich takich jak Wielka Krokiew, Muzeum Tatrzańskie, Willi Koliba czyli Muzeum Stylu Zakopiańskiego

Kawiarnia widokowa „3. PIĘTRO” to kameralna kawiarnia z tarasem widokowym, w której można odpocząć od zgiełku Krupówek i poczuć się jak w domu. Naszym największym atutem jest przepiękny widok na Tatry, który można podziwiać smakując wyśmienite napoje i wypieki Szefa
kuchni.

Kameralna Strefa SPA, czekająca na naszych Gości stanowi azyl od zgiełku i tempa współczesnego świata.
Szeroka gama zabiegów oraz masaży pozwala na zasłużony relaks, gwarantując równocześnie poprawę kondycji ciała i umysłu.

Opis:

21 lutego 2023 r. to pierwszy dzień obowiązywania nowych przepisów dotyczących kontroli trzeźwości. Przepisy dotyczące pracy zdalnej wejdą w życie 7 kwietnia 2023 r.

6 lutego 2023 r. opublikowano w Dzienniku Ustaw (pozycja 240) ustawę z dnia 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw.

Program:

DZIEŃ PIERWSZY (14.03):

PRACA ZDALNA, KONTROLA TRZEŹWOŚCI, WDROŻENIE DYREKTYWY O PRZEJRZYSTYCH WARUNKACH PRACY ORAZ DYREKTYWY WORK LIFE BALANCE

1.      Praca zdalna oficjalnie w kodeksie pracy:

a)      na czym polega praca zdalna w przepisach obowiązujących do 2023 r.

b)     praca zdalna – na czym polegają nowe rozwiązania prawne?

c)      Czy pracodawcy są zobligowani do stosowania pracy zdalnej

d)     zasady BHP i ochrony danych osobowych w nowych przepisach o pracy zdanej

e)      zwrot kosztów ponoszonych przez pracownika w związku z pracą zdalną

f)      wprowadzenie pracy zdalnej do zakładu pracy krok po kroku

g)     regulamin lub procedura pracy zdalnej – co powinny zawierać, tryb wprowadzenia, omówienie wzoru regulaminu pracy zdalnej

h)     okazjonalna praca zdalna.

 

2.     Rewolucyjne zmiany w zakresie kontroli trzeźwości pracowników:

a)      Kontrole trzeźwości w prawie pracy do 2023 r.

b)     możliwość przeprowadzania kontroli prewencyjnych na podstawie nowych przepisów

c)      jakie grupy pracowników będą mogły być objęte kontrolami trzeźwości

d)     obwiązek opracowania procedury kontroli i wprowadzenie jej w życie

e)      co w przypadku pozytywnego wyniku kontroli?

f)      czy pracownik może odmówić poddania się badaniu?

g)     kiedy pracodawca będzie mógł wezwać organy policji do kontroli pracownika?

h)     badanie na obecność innych substancji odurzających niż alkohol

i)       przepisy wykonawcze związane z unormowaniem kontroli trzeźwości w Kodeksie pracy.

 

3.     Zmiany przepisów dotyczących zawierania umów o pracę:

a)      ważne zmiany dotyczące umów na okres próbny – nowa długość okresu próbnego, możliwość przedłużania, ograniczenie możliwości ponownego stosowania okresu próbnego

b)     zmiany w umowach o pracę na czas określony – uzasadnianie wypowiedzenia umowy, możliwość przywrócenia do pracy

c)      nowe obowiązki informacyjne pracodawcy przy zatrudnianiu pracowników (art. 29 § 3 Kodeksu pracy) – czy konieczne będzie wprowadzanie u pracodawców polityki szkoleń oraz polityki awansowania pracowników

d)     nowa instytucja wniosku o zastosowanie wobec pracownika korzystniejszych warunków pracy

e)      rozszerzenie zakazu dyskryminacji pracowników.

 

4.     Nowe uprawnienia urlopowe pracowników. Elastyczna forma zatrudnienia:

a)      urlop opiekuńczy – nowe uprawnienie pracownicze

b)     wymiar urlopu opiekuńczego, w jakim terminie i w jakiej formie należy złożyć wniosek?

c)      dodatkowe dni wolne od pracy z tytułu tzw. siły wyższej – warunki przyznawania, przysługujące wynagrodzenie za nieobecność w pracy

d)     wniosek o wykonywanie pracy w formie elastycznej. Jakie sposoby wykonywania pracy uważane są za elastyczne, czy pracodawca jest związany wnioskiem pracownika, jakie kategorie pracowników mogą wnioskować o taką formę zatrudnienia.

 

5.     Urlop rodzicielski na nowych zasadach:

a)    jaki będzie nowy wymiar urlopu rodzicielskiego?

b)   czy można przenieść dodatkową część urlopu rodzicielskiego na inne osoby?

c)    jakie są możliwości dzielenia urlopu na części?

d)   zasady wykorzystywania urlopu rodzicielskiego, w tym możliwość jednoczesnego korzystania przez oboje rodziców z tego uprawnienia,

e)    łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą u dotychczasowego pracodawcy – jaki jest wtedy wymiar urlopu?

 

6.     Pozostałe istotne zmiany w Kodeksie pracy:

a)      urlop ojcowski na nowych zasadach

b)     ochrona trwałości zatrudnienia z tytułu korzystania z uprawnień rodzicielskich – nowe uprawnienia pracowników.

 

DZIEŃ DRUGI (15.03):

WDROŻENIE DYREKTYWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW, RODO W PRAWIE PRACY W 2023 ROKU

 

1.      Dyrektywa i projekt ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa (tzw. ochrona sygnalistów):

a)      jakie naruszenia przepisów prawa będą mogły być zgłaszane przez sygnalistów

b)     warunki uzyskania statusu sygnalisty oraz osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia

c)      dobra wiara osoby zgłaszającej nieprawidłowości w organizacji

d)     czy sygnalista może ponieść konsekwencje zgłoszenia nieprawdziwego naruszenia przepisów prawa?

 

2.     Dokumentacja wdrażająca w organizacji ustawę o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa:

a)      wewnętrzna procedura zgłaszania naruszeń prawa

b)     regulamin zgłoszeń wewnętrznych

c)      rejestr zgłoszeń

d)     dokumenty związane z ochroną danych osobowych.

 

3.     Weryfikacja zgłoszeń oraz działania następcze w wyniku stwierdzenia naruszeń przepisów prawa:

a)      zapewnienie poufności tożsamości osoby dokonującej zgłoszenie, osoby której zgłoszenie dotyczy oraz osób trzecich

b)     zakaz działań odwetowych w stosunku do sygnalistów i innych osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia.

 

4.     Przepisy karne oraz sankcje wynikające z przepisów o ochronie sygnalistów.

 

5.     Przetwarzanie danych osobowych pracowników:

a)      obowiązki informacyjne pracodawcy wobec pracownika – kiedy i jak realizować?

b)     kiedy i na jakiej podstawie pracodawca może udostępniać dane osobowe pracowników podmiotom zewnętrznym?

c)      szczególne kategorie danych pracownika (dane wrażliwe) – kiedy i na jakiej podstawie prawnej można przetwarzać?

d)     dane biometryczne

e)      retencja danych osobowych – jak długo pracodawca może przetwarzać dane osobowe pracowników po zakończeniu zatrudnienia?

 

6.     Uprawnienia pracownika dotyczące przetwarzanych danych osobowych:

a)      monitoring w zakładzie pracy – różne rodzaje monitoringu, uprawnienia pracodawcy do kontroli korespondencji służbowej pracownika

b)     wizerunek pracownika – kiedy potrzebna jest zgoda na wykorzystanie wizerunku w celach służbowych?

 

7.     Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych:

a)      naruszenie danych osobowych – identyfikacja, środki zapobiegawcze

b)     zasady raportowania naruszeń do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

c)      sankcje związane z naruszeniami ochrony danych

d)     omówienie istotnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych dotyczących spraw pracowniczych

Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia stacjonarne jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia on-line jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Cena Data Rejestracji Zawiera Rabat
1 890.00 netto zł./osobę (2 324.70 zł. brutto) do: 06-03-2023 godz. 17:00 100.00 zł./osobę
1 990.00 netto zł./osobę (2 447.70 zł. brutto) od: 07-03-2023

Cena ustalana indywidualnie przy zgłoszeniu 4 i więcej osób z firmy.
Dodatkowy rabat. Prosimy o kontakt.

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:

Od dnia 13 marca 2023 r. od godz. 15.00
Do dnia 15 marca 2023 r., wyjazd po obiedzie

W cenie szkolenia:

  • zajęcia dydaktyczne (wykłady + konsultacje),
  • teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notatnikiem, długopisem,
  • imienne zaświadczenie uczestnictwa,
  • 2 noclegi w pokojach 2-osobowych + pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie)
  • poczęstunek w przerwie kawowej
  • wieczór z folklorem w karczmie góralskiej

 

UWAGA
-możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia
-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
-możliwa dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowym
-istnieje możliwość przyjazdu z osobą towarzyszącą
-zadzwoń w sprawie uzgodnienia szczegółów

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument Uniwersalna karta zgłoszenia na szkolenie stacjonarne, on-line, wyjazdowe (PDF)
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.