Temat:

Akademia Podatkowa 2017 – przegląd zmian podatkowych VAT, CIT, PIT, środki trwałe [nr 5026]

Termin: 19-06-2017 do 22-06-2017
Prowadzący:
Zdzisław Modzelewski

- doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym Stały współpracownik naszej firmy.

Sebastian Twardoch

- doradca podatkowy, prawnik i ekonomista, wieloletni współpracownik największych firm doradczych. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.

Lokalizacja:
Miejsce: Centrum Zdrowia i Wypoczynku Ikar Plaza, SPA & WELLNESS
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Kołobrzeg
Ulica: Wschodnia 35
Strona www: http://www.ikar-plaza.pl
Opis miejsca:

Będziemy Państwa gościć w nowoczesnym kompleksie hotelowo-konferencyjnym położonym w odległości 60 m od morza. Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze zapewniają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.

Na terenie obiektu znajdują się: restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, piękny letni ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzny.

Hit sezonu! Basen z podgrzewaną wodą  zapewniający śródziemnomorską atmosferę!

Nastrój miejsca pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.
Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

Program:

Dzień 1: 
Podatek VAT - nowelizacja na 2017 rok, najnowsze interpretacje i orzecznictwo MF, SA i ETS


  1. Zmiany w Kodeksie karnym związanym z wystawianiem faktur (od 1 marca 2017):
    1. Nowe kategorie przestępstw związanych z wystawianiem faktur lub posługiwaniem się takimi fakturami,
    2. Podrabianie faktur i ich przerabianie w celu użycia jako autentycznych – co to oznacza?
    3. Faktury poświadczające nieprawdę – kiedy wystąpią?
    4. Jakich faktur mogą dotyczyć nowe przestępstwa?  
    5. Mienie wielkiej wartości,
    6. Kara grzywny nawet 3.000 stawek dziennych,
    7. Kiedy mimo wystąpienia przestępstwa może wystąpić tylko grzywna a w jakim przypadku kara może wynosić nawet 25 lat więzienia?
    8. Kiedy kara może podlegać złagodzeniu a kiedy można w ogóle jej uniknąć?
    9. Na co należy zwracać przy wystawianiu faktur.

  2. Zmiany w zakresie odwrotnego obciążenia:
    1. Nowe towary w zał. Nr 11 rozliczane w ramach odwrotnego obciążenia,
    2. Zmienione warunki stosowania odwrotnego obciążenia w stosunku do usług,
    3. Usługi budowlane (47 poz.) będą rozliczane w ramach odwrotnego obciążenia, ale nie wszystkie i nie w każdej sytuacji,
    4. Specjalne zasady odliczania VAT naliczonego w przypadku odwrotnego obciążenia, a także importu usług i nabyć wewnątrzwspólnotowych,
    5. Przepisy przejściowe – 2016/2017

  3. Zmienione zasady zwrotu nadwyżki VAT z US,
    1. Nowe zasady zwrotów VAT w terminie 25 dni,
    2. „Młodzi” podatnicy bez prawa do zwrotu 25-dniowego,
    3. Policja, CBA, ABW i Prokuratura mogą wstrzymywać zwroty VAT? W jakich przypadkach i na ile?

  4. Rejestr podatników VAT:
    1. Nowe zasady rejestracji podatników VAT,
    2. Wykreślanie z rejestru podatników VAT i brak konieczności informowania o tym zainteresowanego podatnika - ułatwione reguły dla urzędu skarbowego,
    3. Wykreślenie z rejestru podatnika – brak kontaktu z podatnikiem lub pełnomocnikiem, także w przypadku nie odbierania telefonów?
    4. Wykreślenie z rejestru za: zawieszenie działalności, brak składania deklaracji, składanie deklaracji „0”, puste faktury lub faktury korekty, nie stawianie się na wezwania organu podatkowego,
    5. Zmienione zasady wykreślania z rejestru VAT-UE (PL-NIP),

  5. Nowe zasady związane z deklaracjami:
    1. Od stycznia 2017 r. przestają obowiązywać deklaracje VAT-7D,
    2. Deklaracje VAT-7K nie mogą być stosowane przez „młodych” podatników,
    3. Wszystkie deklaracje VAT składane w wersji elektronicznej, bez możliwości składania deklaracji papierowych?,
    4. Informacje podsumowujące (VAT-UE oraz VAT-27) składane będą tylko za okresy miesięczne i tylko w wersji elektronicznej,
    5. Kara z KKS za niezłożenie deklaracji lub informacji podsumowującej w wersji elektronicznej,

  6. Solidarna odpowiedzialność – nowe reguły:
    1. Nowe towary w załączniku nr 13, w tym dyski, folia stretch oraz olej z rzepaku,
    2. Zmieniony zakres obowiązywania i ograniczona ochrona dla nabywców,
    3. Sprzedawca uiszczający kaucję gwarancyjną, będzie obowiązany podać swój numer rachunku, który będzie publikowany na stronach Ministra Finansów,
    4. Obowiązkowe upoważnienie banku do przekazywanie danych z rachunku bankowego dostawcy,

  7. Powrót sankcji w VAT:
    1. 30% sankcji za nieprawidłowe rozliczenie podatku w deklaracji
    2. „Promocyjna” opcja sankcji - 20%,
    3. Odliczanie VAT z niektórych faktur będzie wiązał się z sankcją w wysokości 100%,
    4. Możliwość uniknięcia sankcji,

  8. Inne zmiany:
    1. Zwolnienie podmiotowe – limit 200.000 zł zamiast 150.000 zł,
    2. Utrzymanie stawek VAT na obecnym poziomie do końca 2018 r.,
    3. Solidarna odpowiedzialność pełnomocnika rejestrującego firmę jako podatnika VAT czynnego nawet do 500.000 zł,
    4. Podwyższone wysokości kar w ramach KKS,
    5. Kara więzienia powyżej 1 roku za wystawiania pustych faktur i posługiwanie się takim fakturami,
    6. Nowa ewidencja VAT, nowe dane,
    7. Od 2018 r. ewidencja VAT będzie musiała być prowadzona wyłącznie w wersji elektronicznej, nawet przez najmniejszych podatników,
    8. Zmienione reguły stosowania stawki 0% związanej z dostawą oraz wyposażeniem jednostek pływających,

  9. Praktyczne aspekty związane ze składaniem JPK (od 1 stycznia 2017 r.):
    1. Terminy związane z JPK,
    2. b. Okres rozliczeniowy, za który organ może zażądać JPK,
    3. Jakie dane i w jaki sposób powinny być pokazane w JPK_VAT,
    4. d. Zgodność JPK z deklaracją VAT,
    5. Transakcje wyłączone z zakresu VAT a JPK,
    6. Moment wykazania transakcji,
    7. Korekty obrotu a JPK,
    8. Brak możliwości odliczenia VAT a JPK,
    9. Odliczanie VAT za pomocą proporcji a JPK,
    10. Dane z faktury, które należy uwzględnić w JPK.

  10. Omówienie wybranych problemów, orzeczeń sądowych, TSUE i interpretacji MF.

  11. Odpowiedzi na pytania, dyskusja, konsultacj



Dzień 2 i 3:

Zmiany w podatkach dochodowych, Ordynacji podatkowej i Cenach Transferowych na 2017 rok


 

  1. Zmiany od 2017 r.
    1. Rewolucyjne zmiany w zakresie cen transferowych;
    2. Jak bronić się w trakcie kontroli cen transferowych;
    3. Kogo będą dotykały zwłaszcza nowe przepisy w zakresie cen transferowych;
    4. Próby opodatkowania dywidend między podmiotami powiązanymi, jeżeli ich wypłata zostanie dokonana głównie z zamiarem osiągnięcia korzyści podatkowej;
    5. Nowe zasady rozliczania aportów od 2017 r.;
    6. Niższa stawka podatku CIT od 2017 r.;
    7. Limity w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w przypadku rozliczeń gotówkowych;
    8. Zmiany w podatku PIT
  2. Przychody z działalności gospodarczej w rozliczeniu rocznym:
    1. Przychody z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług na przełomie lat podatkowych 2016/2017 - przegląd orzecznictwa w zakresie momentu powstania przychodu podatkowego;
    2. Przychody z tytułu usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych oraz z tytułu mediów, w tym problematyka refakturowania mediów na przełomie lat podatkowych 2016/2017 – porównanie momentów podatkowych na poziomie ustawy o CIT oraz VAT;
    3. Przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej, np. ze zdarzeń innych niż świadczenie usług bądź dostawa towarów;
    4. Przychody z tytułu nieodpłatnych świadczeń, kiedy i na jakich zasadach organy podatkowe uznają świadczenia za nieodpłatne;
  3. Problematyka zorganizowanej części przedsiębiorstwa i przedsiębiorstwa:
    1. Definicja wynikająca z ustawy o CIT a definicja z kodeksu cywilnego;
    2. Czym jest wyodrębnienie finansowe, wyodrębnienie organizacyjne oraz wyodrębnienie funkcjonalne;  
    3. W jaki sposób wydzielić zorganizowaną część przedsiębiorstwa w spółce (kryteria finansowe, organizacyjne oraz funkcjonalne);
    4. Zorganizowana część przedsiębiorstwa a orzecznictwo sądów administracyjnych;
  4. Problematyka kosztów związanych z działalnością operacyjną a zamknięcie roku podatkowego:
    1. Jak wykazać związek poniesienia wydatku z działalnością gospodarczą w przypadku nietypowych zdarzeń gospodarczych,
    2. Profil prowadzonej działalności gospodarczej a możliwości zaliczenia w koszty podatkowe;
    3. Czy wszystkie bilansowe koszty bezpośrednie są ujmowane, jako koszty bezpośrednie podatkowo;
    4. Koszty dotyczące okresu dłuższego niż rok a zasady rozliczania wydatków do celów podatkowych;
    5. Polityka rachunkowości a moment zaliczenia w koszty uzyskania przychodów w oderwaniu od czasookresu (możliwość zaliczania kosztów rozliczanych w czasie jednorazowo i jednorazowych w czasie) – problematyka remontów w praktyka organów podatkowych a linia orzecznicza sądów administracyjnych.
    6. Koszty wsparcia sprzedaży, a reprezentacja i reklama nowe stanowiska sądów administracyjnych i organów podatkowych;
    7. Minimalizacja kosztów związanych z przychodem z tytułu nieodpłatnych świadczeń po stronie pracowników, zleceniobiorców bądź innych podmiotów,
    8. W jakim przypadku straty w środkach trwałych i obrotowych, będą stanowiły koszt uzyskania przychodów;
  5. Koszty świadczeń na rzecz pracowników w ramach rozliczenia rocznego:
    1. abonamenty medyczne; karnety na basen i do kina, samochody wykorzystywane do celów prywatnych;
    2. beneficjent świadczenia – pracownik, zleceniobiorca a członek rodziny
    3. ekwiwalenty i odszkodowania;
    4. świadczenia pieniężne i rzeczowe finansowane z funduszu świadczeń socjalnych;
    5. dopłaty do wypoczynku;
    6. szkolenia pracowników i współpracowników;
    7. imprezy integracyjne i jubileuszowe;
    8. zakwaterowanie;
    9. ubezpieczenie przez pracodawcę;
    10. dowóz pracownika do miejsca wykonywania pracy;
    11. świadczenia bhp;
    12. podróże służbowe w działalności przedsiębiorcy;
  6. Inwestycje oraz ich finansowanie w ramach działalności przedsiębiorstwa:
    1. finansowanie działalności długiem i jego konsekwencje podatkowe (odsetki, PCC od pożyczek, prowizje bankowe, usługi doradcze i pośrednictwa w pozyskaniu finansowania, koszty wycen rzeczoznawców na życzenie banku, różnice kursowe, pożyczki waloryzowane kursem waluty obcej, umorzenie odsetek, doliczenie odsetek do kwoty głównej);
    2. wewnętrzne finansowanie działalności i jego konsekwencje podatkowe (podwyższenie kapitału, dopłaty, cash-pool, leasing zwrotny, konwersja wierzytelności na udziały/akcje);
    3. inwestycje w obcym środku trwałym, problematyka niezamortyzowanej części;
    4. pokrycie wydatków za kontrahenta bądź użyczenie;
    5. zaniechane inwestycje, zaniechanie budowy wartości niematerialnej i prawnej a zaniechanie produkcji w toku, czym jest likwidacja zaniechanej inwestycji.
  7. Podatek u źródła.
    1. należności licencyjne oraz odsetki, zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych w przypadku należności licencyjnych, odsetek oraz innych;
    2. zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych w przypadku przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych tj. np. dywidendy, umorzenie udziałów akcji, likwidacja osoby prawnej, wewnętrzne podwyższenie kapitału zakładowego, łączenie oraz podział jednostek gospodarczych;
    3. zakres redukcji stawek i/lub zwolnienia ze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych wynikający z polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
    4. certyfikat rezydencji jako dokument uprawniający do skorzystania z redukcji stawek i/lub zwolnienia ze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych wynikającego z polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
  8. Zmiany w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych
    1. Objęcie opodatkowaniem odpłatnego częściowego zniesienia współwłasności
    2. Rozszerzenie zakresu opodatkowania umów zamiany
    3. Likwidacja wyłączenia opodatkowania umów sprzedaży rzeczy w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym
    4. Doprecyzowanie zakresu wyłączenia opodatkowania PCC ze względu na opodatkowanie VAT
    5. Określenie zasad opodatkowania umów pożyczek odnawialnych (rewolwingowych)
    6. Ograniczenie zakresu zwolnienia od podatku obejmującego przeniesienie własności nieruchomości stanowiących gospodarstwo rolne lub jego część
    7. Korzystne zmiany w przepisach określających warunki zwolnienia od podatku obejmującego umowy pożyczki udzielane między osobami z tzw. grupy „0"
    8. Zmiany w przepisach dotyczących notariuszy jako płatników podatku od czynności cywilnoprawnych
    9. Unormowanie zwrotu podatku od umowy spółki, w przypadku gdy spółka nie została zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców lub gdy wysokość kapitału zakładowego spółki kapitałowej została zarejestrowana w wysokości niższej niż przewidywała umowa
    10. Zmiany w przepisach o właściwości miejscowej organów podatkowych w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych
  9. Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania:
    1. istota klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania;
    2. ograniczenia w zakresie uzyskaniu interpretacji indywidualnej w sytuacji uzasadnionego przypuszczenia, że przedmiotem interpretacji może być zagadnienie mające na celu unikania opodatkowania;
    3. przesłanki oraz zakres zastosowania klauzuli;
    4. limit kwotowy 100 000 zł. powyżej, którego korzyść podatkowa lub suma korzyści osiągniętych przez podmiot może być przedmiotem postępowania w sprawie unikania opodatkowania;
    5. sposoby oceny, czy działania podatnika były sztuczne w celu osiągnięcia korzyści podatkowej;
    6. niepowstanie zobowiązania podatkowego, odsunięcie w czasie powstania, zobowiązania podatkowego lub obniżenie jego wysokości, powstanie lub zawyżenie straty podatkowej; powstanie nadpłaty lub prawa do zwrotu podatku, podwyższenie kwoty nadpłaty lub zwrotu podatku jako korzyść podatkowa;
    7. organy podatkowe właściwe w sprawie klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania;
    8. tryb i charakterystyka postępowania w przypadku unikania opodatkowania;
    9. Rada do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania jako organ opiniodawczy,
    10. zawieszenie postępowania w sprawie unikania opodatkowania,
    11. klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania, a podatek VAT,
    12. wniosek i opłata o wydanie opinii zabezpieczającej,
  10. Dyskusja i zakończenie. Odpowiedzi na pytania, konsultacje.
Profil uczestników:

Dla kogo: głównych księgowych, dyrektorów finansowych oraz pracowników działów finansowych i księgowości a także  prowadzących i pracowników biur rachunkowych. Jest to wiedza niezbędna również dla  przedsiębiorców prowadzących  samodzielnie lub w formie spółek osobowych działalność gospodarczą. Kurs zawiera również kompendium wiedzy z zakresu podatku od towarów i usług – VAT oraz kontroli skarbowej i przepisów KKS z zakresu VAT niezbędne dla osób przygotowujących się do zawodu doradcy podatkowego lub biegłego rewidenta. Na zajęciach omówione zostanie orzecznictwo ETS, sądów administracyjnych oraz interpretacje MF dotyczące VAT.

         Jest to wiedza niezbędna dla zapewnienia firmie podstawowego bezpieczeństwa podatkowego oraz minimalizację ryzyka podatkowego, zwłaszcza po wprowadzeniu w życie sankcji 30, 20 i 100% oraz rygorystycznych przepisów w ustawie VAT a także zaostrzeniu sankcji w ustawie – KKS i KK a także nową ustawą o KAS (uprawnienia kontrolne urzędów celno-skarbowych). Bardzo istotne jest również zapoznanie się z nowymi regulacjami dotyczącymi kas fiskalnych oraz zasad obrotu wspólnotowego.

Warte uwagi:

Szkolenie o powyższej tematyce możemy zrealizować na Państwa potrzeby w formie szkolenia zamkniętego.
Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z naszym biurem tel. 12 413-81-82

Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia jednodniowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Cena Data Rejestracji Zawiera Rabat
2 090.00 netto zł./osobę (2 570.70 zł. brutto) do: 02-06-2017 godz. 15:18 150.00 zł./osobę
2 240.00 netto zł./osobę (2 755.20 zł. brutto) od: 03-06-2017

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:

Od dnia 18 czerwca 2017r. od godz. 14.00
Do dnia 21 czerwca 2017r., wyjazd po obiedzie
Rozpoczęcie zajęć19 czerwca o godz. 9.00

Przy zgłoszeniu do 2 czerwca  RABAT w wysokości  150 złotych 

Cena szkolenia obejmuje :

zajęcia dydaktyczne ( 3 wykłady + konsultacje)

teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notesem, długopisem

3 noclegi w pokoju dwuosobowym  (1-os. za dodatkową opłatą)

pełne wyżywienie (od kolacji w dniu 18 czerwca, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie 21 czerwca)

poczęstunek w przerwach kawowych

atrakcje regionalne, m.in. wycieczka – zwiedzanie największych w Europie Ogrodów Tematycznych (ponad 4 ha powierzchni)

imienne zaświadczenie uczestnictwa

  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą


Istnieje możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA z rabatem 15%.

NIELIMITOWANE, BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

-       relaks w kompleksie basenów  - zewnętrzny z podgrzewaną wodą oraz wewnętrzny,

-       jacuzzi, kompleks saun, siłownia, sala fitness

-       Klub Nocny

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument PDF "Karta zgłoszenia na szkolenie wyjazdowe"
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.