Temat:

BILANS 2023 - PODATKOWE I BILANSOWE ZAMKNIĘCIE ROKU 2023 ORAZ ZMIANY NA 2024 ROK [nr 8403]

szkolenie wyjazdowe,WISŁA, Hotel GOŁĘBIEWSKI, potwierdzone

Termin: 26-11-2023 do 29-11-2023
Prowadzący:
Arkadiusz Lenarcik

- dyrektor Departamentu Audytu, Biegły rewident. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.

Aleksander Gniłka

- doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego.
Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce.

Zdzisław Modzelewski

- doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym Stały współpracownik naszej firmy.

Lokalizacja:
Miejsce: Hotel Gołębiewski ****, SPA/Tropicana
Województwo: śląskie
Miasto: Wisła
Ulica: Ks.Bp Juliusza Bursche 3
Strona www: www.golebiewski.pl
Opis miejsca:

Hotel Gołębiewski w Wiśle

swoje malownicze położenie zawdzięcza otaczającym go pasmom Beskidu Śląskiego

poprzecinanym uroczymi dolinami, strumieniami i potokami.

Wyjątkowy klimat, lokalizacja, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera sprawią, iż wypoczynek w hotelu będzie miły i niezapomniany.

Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.

Wstęp:

Serdecznie zapraszamy na 3 dniowe szkolenie AKCJA BILANS 2023.
Nasi eksperci omówią praktyczne kwestie zamknięcia roku 2023 oraz zmiany w przepisach podatkowych na 2024 rok.


UWAGA
- możliwy udział w wybranym module szkoleniowym
- możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania

Program:

DZIEŃ 1:
Bilans 2023 - sprawozdania finansowe za 2023 rok i zmiany na 2024

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego– z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2023.
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po zmianach 2022

  3.  Sprawozdanie finansowe za 2023 rok- struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
      1. Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
        • Wpływ wojny w Ukrainie
        • Wpływ COVID-19
        • Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
      2. Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
      3. Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2023 rok
      4. Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
      5. Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
      6. Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
      7. Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena

  5. Podatek odroczonyw sprawozdaniu finansowym
    1. Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
    2. Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
    3. Zasada ostrożnej wyceny
    4. Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
    5. Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
      1. Wartość podatkowa aktywów
      2. Wartość podatkowa zobowiązań
      3. Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
    6. Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym

  6. Środki trwałew ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego.

  7. Leasingw Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady

  8. Dyskusja i zakończenie.

DZIEŃ 2:
Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - zamknięcie roku 2023, nowe ułatwienia i utrudnienia dla podatników oraz zmiany na 2024 rok

  1. Podatki dochodowe w 2023 roku.
    • zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023r
    • zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy  opodatkowani (m.in.: rozszerzenie katalogu wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu zapłaty podatku wynikającego z korekty wstępnej, terminu na zawiadomienie organu podatkowego o wyborze opodatkowania w tej formie, rozszerzenie możliwości opodatkowania na innych podatników, zmiany dotyczące tzw. podatku na wejściu do CIT estońskiego, minimalne nakłady na inwestycje),
    • minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
    • spółki holdingowe,
    • wybrane ulgi podatkowe w podatkach dochodowych (ulga podatkowa dla przedsiębiorców wspierających sport, edukację i kulturę, ulga na prototyp, ulga na ekspansję, ulga na robotyzację),
    • zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych,
    • zmiany w temacie cen transferowych,
    • księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2024?
    • nielegalne zatrudnianie pracowników skutki podatkowe dla dwóch stron współpracy,
    • zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń przez płatników oraz wydłużenia ważności oświadczeń złożonych przez płatników),
    • podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023r.
    • zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych od 2023r. składek na ubezpieczenia społeczne pracowników,
    • zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023r.
    • nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r?
    • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
    • formy opodatkowania przedsiębiorców,
    • wynajem prywatnych składników majątku – ryczałt,
    • ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
    • zmiany i nowe zwolnienia podatkowe w podatku dochodowym,
    • praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy  od osób fizycznych,
    • świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT),
    • zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
    • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
    • konkursy (gry) organizowane przez przedsiębiorców,
    • umowy zlecenia z cudzoziemcami.
    • zakwaterowanie pracowników,
    • świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    • podwyższone limity zwolnień podatkowych w PIT.

  2. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
    • ograniczenia w rozliczaniu strat,
    • zmiany dotyczące amortyzacji używanych środków trwałych,
    • opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych i ich wspólników,
    • warunki opłacania podatku CIT wg stawki 9%,
    • koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek  zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
    • korekty kosztów i przychodów podatkowych ze szczególnym uwzględnieniem przełomu roku,
    • darowizny i inne nieodpłatne świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a koszty podatkowe w CIT.

  3. Pytania uczestników, dyskusja.


DZIEŃ 3:
Podatek VAT w 2023 roku oraz zmiany na 2024 rok


  1. KSeF i faktury ustrukturyzowane – przygotowanie do wdrożenia (2023)
    • co to jest KSeF i do czego ma służyć?
    • co muszę mieć, aby wystawić fakturę w KSeF? czy są darmowe programy do wystawiania faktur w KSeF?
    • KSeF - czy to oznacza brak faktur papierowych?
    • pojęcie e-faktury, czyli faktury ustrukturyzowanej wystawianej w ramach KSeF;
    • kto może wystawiać faktury w KSeF? Uprawnienia – kto komu i jakie uprawnienia związane w wystawianiem faktur w KSeF może przekazać?
    • wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej;
    • wysyłka wsadowa i interaktywna – czym się różnią?
    • uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej;
    • akceptacja odbiorcy e-faktur;
    • czy osoba prywatna lub kontrahent zagraniczny może dostać fakturę ustrukturyzowaną?
    • jak można podejrzeć fakturę w KSeF?
    • faktury pro forma, uproszczone, noty korygujące a system KSeF;
    • co się dzieje, gdy nie udało się wystawić faktury w KSeF?
    • jak wygląda korygowanie sprzedaży w przypadku wystawiania faktur w KSeF?
    • „korzyści” związane z wystawianiem faktur ustrukturyzowanych;

  2. KSeF i faktury ustrukturyzowane – wersja obowiązkowa (lipiec 2024)
    • faktura wyłącznie jako faktura ustrukturyzowana?
    • czy będzie można wystawiać faktury papierowe lub zwykłe elektroniczne (np. pdf)?
    • jaka faktura musi być wystawiona dla kontrahenta z UE (VAT-UE) lub spoza UE?
    • firma zagraniczna z polskim NIP też musi wystawiać polskie faktury w KSeF czy jednak może wystawić fakturę papierową?
    • możliwości wystawienia faktury poza KSeF i ograniczenia w tym zakresie;
    • co się dzieje, gdy KSeF ulegnie awarii a należy wystawić fakturę?
    • faktury VAT-RR i VAT-RR Korekta – wystawiane w KSeF;
    • kary (100%) za wystawienie faktury poza KSeF;
    • numer KSeF – co to jest i do czego służy?
    • obowiązek podania nr KSeF w przelewie MPP oraz w każdym innym przelewie (B2B);
    • podatnicy zwolnieni od VAT, także korzystający ze zwolnienia do 200.000 zł, również w KSeF? od kiedy?
    • faktury dla konsumentów (B2C) w KSeF czy poza?
    • kody QR – w jakich sytuacjach muszą pojawić się na fakturach?
    • faktury „specjalne” (np. paragony z NIP nabywcy) a KSeF – jakie zasady będą obowiązywały?
    • nowe terminy związane z wystawianiem faktur, w tym w KSeF;
    • błędy dotyczące faktur ustrukturyzowanych a odpowiedzialność z KKS;
    • dlaczego w KSeF będą mogły obowiązywać kursy waluty z 2 różnych dni i kiedy to będzie możliwe?
    • faktury zaliczkowe już nie obowiązkowe (wrzesień 2023) i co to oznacza?

  3. Grupa VAT (styczeń 2023)
    • definicja „Grupy VAT” i „Przedstawiciela Grupy VAT”;
    • warunki utworzenia Grupy VAT: powiązania finansowe, ekonomiczne i organizacyjne;
    • zasady opodatkowywania transakcji dokonywanych przez członków Grupy;
    • zasady fakturowania transakcji dokonywanych przez członków Grupy;
    • rozliczenia dokonywane przez przedstawiciela Grupy VAT;
    • status członka Grupy: przed, po i w trakcie istnienia Grupy;
    • Grupa VAT a Biała lista;
    • struktura odliczania kwoty VAT w Grupie VAT;
    • brak VAT a co z PCC;
    • rachunek VAT a rozliczenia w Grupie VAT; 
    • dodatkowy JPK, który musi być składany przez członków Grupy;

  4. Powrót ODWROTNEGO OBCIĄŻENIA (kwiecień 2023)
    • w jakich transakcjach krajowych występuje OO?
    • obowiązki sprzedawcy i nabywcy;
    • OO a mechanizm podzielonej płatności (MPP)?

  5. SLIM VAT 3 (lipiec 2023)
    • podwyższenie limitu sprzedaży małego podatnika;
    • określenie zasad stosowania kursu waluty w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej;
    • zmiany w zakresie wykazania WDT w przypadku otrzymania dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza granicę;
    • likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT;
    • nowe, lepsze zasady zaokrąglania współczynnika w przypadku struktury odliczania VAT naliczonego;
    • zmienione zasady dokonywania korekt rocznych, w tym przypadki, w których podatnik nie będzie miał obowiązku dokonania korekty rocznej (na swoją niekorzyść);
    • likwidacja obowiązku ustalania z naczelnikiem urzędu skarbowego współczynnika (pre-współczynnika) wstępnego;
    • zmiana warunków 15-dniowego zwrotu VAT dla tzw. podatników bezgotówkowych;
    • zmiany, konsolidacja i ujednolicenie zasad dla wiążących informacji;
    • zmiany w ramach TAX FREE;
    • obniżanie sankcji VAT oraz wprowadzenie uznaniowości (naczelnik urzędu skarbowego będzie decydował o wysokości sankcji podatkowej);

  6. Ewidencja usług płatniczych – nowy obowiązek w VAT (styczeń 2024)
    • na czym polega ten obowiązek?
    • których podmiotów i usług on dotyczy?
    • co i w jaki sposób musi być ewidencjonowane?
    • komu należy udostępniać tę ewidencję?

  7. Wybrane orzecznictwo TSUE z 2021-22 i jego konsekwencje dla polskiego VAT
  8. Dyskusja, pytania i odpowiedzi.


Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia stacjonarne jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia on-line jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Liczba osób z jednej firmy Cena
jedna osoba z firmy 3 180.00 netto zł./osobę (3 911.40 zł. brutto)
dwie i więcej 3 080.00 netto zł./osobę (3 788.40 zł. brutto)

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:

Od dnia 26 listopada 2023 r. od godz. 15.00
Do dnia 29 lisopada 2023 r., wyjazd po obiedzie

W cenie szkolenia:

 

  • zajęcia dydaktyczne (3 wykłady + konsultacje),
  • teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notatnikiem, długopisem,
  • imienne zaświadczenie uczestnictwa,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych,
  • pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie:3 x śniadanie, 3 x obiad, 3 x kolacja, 3 x przerwa kawowa)

oraz bezpłatne korzystanie z centrum TROPICANA w hotelu

 

UWAGA:
-możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia,
-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania,
-konieczna dopłata w przypadku zakwaterowania w pokoju 1-osobowym (prosimy o wcześniejszą rezerwację),
-istnieje możliwość przyjazdu z osobą towarzyszącą,
-zadzwoń w sprawie uzgodnienia szczegółów.

 

Ważna informacja dotycząca zakwaterowania w pokoju 2-osobym do pojedynczego wykorzystania:
uprzejmie informujemy, iż organizator nie pokrywa kosztów związanych w wykorzystaniem pokoju dwuosobowego przez jedną osobę, która w zgłoszeniu uczestnictwa nie deklaruje uiszczenia dopłaty do pokoju 1-osobowego.
W sytuacji, w której organizator nie będzie miał możliwości dokwaterowania drugiej osoby, konieczność dopłaty do niewykorzystanej połowy pokoju leży po stronie Zamawiającego.

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument Uniwersalna karta zgłoszenia na szkolenie stacjonarne, on-line, wyjazdowe (PDF)
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.