Temat:

RACHUNKOWOŚĆ 2024 – WEDŁUG POLSKIEGO PRAWA BILANSOWEGO I KSR [#8792]

szkolenie wyjazdowe,WISŁA, Hotel GOŁĘBIEWSKI

Termin: 22-04-2024 do 25-04-2024
Prowadzący:
Dominik Biel

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Doświadczenie zawodowe zdobywał w ogólnopolskiej firmie audytorskiej, gdzie był odpowiedzialny przede wszystkim za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF) oraz w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał również udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz publikacji z zakresu rachunkowości.

Arkadiusz Lenarcik

- dyrektor Departamentu Audytu, Biegły rewident. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.

Lokalizacja:
Miejsce: Hotel Gołębiewski ****, SPA/Tropicana
Województwo: śląskie
Miasto: Wisła
Ulica: Ks.Bp Juliusza Bursche 3
Strona www: www.golebiewski.pl
Opis miejsca:

Hotel Gołębiewski w Wiśle

swoje malownicze położenie zawdzięcza otaczającym go pasmom Beskidu Śląskiego

poprzecinanym uroczymi dolinami, strumieniami i potokami.

Wyjątkowy klimat, lokalizacja, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera sprawią, iż wypoczynek w hotelu będzie miły i niezapomniany.

Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.

Program:

Dzień 1

Środki trwałe oraz WNiP - ewidencja, wycena, amortyzacja, inwentaryzacja, leasing (KSR7, KSR4)

  1. Podstawy prawne w zakresie aktywów trwałych:
    • Ustawa o rachunkowości,
    • Krajowy Standard Rachunkowości 11,
    • Prawo podatkowe.

  2. Wycena wartości początkowej środków trwałych:
    • wytworzonych we własnym zakresie,
    • nabytych (nowe i używane),
    • zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych – remonty, modernizacje – najczęstsze problemy w dokonaniu właściwej klasyfikacji na gruncie prawa bilansowego i podatkowego,
    • ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego,
    • odłączenie części składowej środka trwałego,
    • inne przypadki.

  3. Amortyzacja środków trwałych:
    • zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych,
    • wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony.

  4. Krajowy Standard Rachunkowości nr 7:
    • okres użyteczności środków trwałych,
    • wartości szacunkowe a środki trwałe,
    • obowiązek corocznej weryfikacji okresów użyteczności,
    • ujęcie prospektywne zmian wartości szacunkowych.

  5. Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 „Utrata wartości aktywów”:
    • okoliczności uzasadniające dokonanie odpisu aktualizującego,
    • ujmowanie w sprawozdaniu finansowym skutków utraty wartości.

  6. Nieruchomości inwestycyjne w polskim prawie bilansowym:
    • definicja nieruchomości inwestycyjnej,
    • ujęcie początkowe,
    • wycena na dzień bilansowy – wartość historyczna oraz wartość godziwa.

  7. Leasing środków trwałych:
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 5,
    • leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym,
    • opłata wstępna a koszty uzyskania przychodu – koniec kontrowersji,
    • ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu – na przykładzie.

  8. Rozliczanie środków trwałych objętych dotacją.
  9. Definicje i klasyfikacje wartości niematerialnych i prawnych:
      • warunki uznawania wartości niematerialnych w ujęciu bilansowym i podatkowym,
      • klasyfikacja (w tym klasyfikacja statystyczna),
      • wybrane WNiP – wartość firmy, prace rozwojowe.
    1. Wartość początkowa:
      • ustalanie wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych na dzień przyjęcia,
      • zmiany wartości początkowej.
    2. Amortyzacja:
      • metody amortyzacji,
      • okres (stawka) amortyzacji i czynniki wpływające na jego ustalenie,
      • zawieszenie i zakończenie amortyzacji.
      • Likwidacja.

  10. Pytania i odpowiedzi, dyskusja.


Dzień 2

Rachunek przepływów pieniężnych według ustawy o rachunkowości i KSR1

  1. Istota oraz geneza rachunku przepływów pieniężnych (CASH FLOW).
  2. Zasada kasowa jako podstawa sporządzania rachunku przepływów pieniężnych.
  3. Sprawozdanie o zmianach strumieni pieniężnych:
    • działalność operacyjna,
    • działalność inwestycyjna,
    • działalność finansowe.

  4. Analiza finansowa w oparciu o Cash flow – przewidywanie ryzyka:
    • cykl życia przedsiębiorstwa na podstawie Cash flow,
    • powiązanie pomiędzy bilansem, a rachunkiem przepływów pieniężnych.

  5. Rachunek przepływów pieniężnych CF w Polsce:
    • metoda bezpośrednia a praktyczne jej wykorzystanie,
    • sposób ustalenia przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej wg metody pośredniej,
    • przepisy ustawy o rachunkowości,
    • metodologia sporządzania w oparciu o Krajowy Standard Rachunkowości nr 1.

  6. Rachunek przepływów pieniężnych na rozbudowanym przykładzie – całościowe zadanie obejmujące większość typowych operacji i sytuacji problematycznych.
  7. Pytania i odpowiedzi, dyskusja.


Dzień 3

Ujęcie przychodów z działalności operacyjnej - KSR15 i KRS3
  1. Krajowy Standard Rachunkowości nr 15 "Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów":
    • ogólne zasady ustalania i ujmowania przychodów ze sprzedaży dóbr,
    • umowy sprzedaży zawarte na szczególnych warunkach,
    • zmniejszenia przychodów,
    • koszty doprowadzenia do zawarcia umowy,
    • prezentacja i ujawnianie informacji o przychodach ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów w sprawozdaniu finansowym.

  2. Podstawy prawne rachunkowości usług długoterminowych:
    • Ustawa o rachunkowości art. 34a-d:
    • ustalanie przychodów z wykonania niezakończonej usługi,
    • metody pomiaru stopnia zaawansowania usługi,
    • koszty wytworzenia,
    • koszty wytworzenia niezakończonej usługi,
    • ustalanie kosztów z wykonania niezakończonej usługi.

  3. Krajowy Standard Rachunkowości nr 3 "Niezakończone usługi budowlane":
    • ogólne zasady stosowania,
    • umowa o usługę budowlaną,
    • metoda kosztowy,
    • ustalanie stopnia zaawansowania umowy,
    • przychody z umów długoterminowych,
    • koszty wykonania umów długoterminowych,
    • ustalanie przychodów i kosztów z niezakończonych,
    • prezentacja i ujawnianie informacji,
    • odroczony podatek dochodowy z tytułu umów długoterminowych,
    • rozwiązania techniczno-organizacyjne warunkujące stosowanie standardu.

  4. Pytania i odpowiedzi, dyskusja.
Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia stacjonarne jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia on-line jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Liczba osób z jednej firmy Cena
jedna osoba z firmy 3 180.00 netto zł./osobę (3 911.40 zł. brutto)
dwie i więcej 3 080.00 netto zł./osobę (3 788.40 zł. brutto)

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:

Od dnia 22 kwietnia 2024 r. od godz. 15.00
Do dnia 25 kwietnia 2024 r., wyjazd po obiedzie

W cenie szkolenia:

  • zajęcia dydaktyczne (3 wykłady + konsultacje),
  • teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notatnikiem, długopisem,
  • imienne zaświadczenie uczestnictwa,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych,
  • pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie:3x śniadanie, 3x obiad, 3x kolacja, 3x przerwa kawowa)

oraz bezpłatne korzystanie z centrum TROPICANA w hotelu

UWAGA:
-możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia,
-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania,
-konieczna dopłata w przypadku zakwaterowania w pokoju 1-osobowym (prosimy o wcześniejszą rezerwację),
-istnieje możliwość przyjazdu z osobą towarzyszącą,
-zadzwoń w sprawie uzgodnienia szczegółów.

Ważna informacja dotycząca zakwaterowania w pokoju 2-osobym do pojedynczego wykorzystania:
uprzejmie informujemy, iż organizator nie pokrywa kosztów związanych w wykorzystaniem pokoju dwuosobowego przez jedną osobę, która w zgłoszeniu uczestnictwa nie deklaruje uiszczenia dopłaty do pokoju 1-osobowego.
W sytuacji, w której organizator nie będzie miał możliwości dokwaterowania drugiej osoby, konieczność dopłaty do niewykorzystanej połowy pokoju leży po stronie Zamawiającego.

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument Uniwersalna karta zgłoszenia na szkolenie stacjonarne, on-line, wyjazdowe (PDF)
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.